Blog

Reklama i promocja

Rozporządzenie 2024/900 a reklama polityczna online – nowe zasady dla branży reklamowej

Nowe przepisy wprowadzają zmiany w zakresie reklamy politycznej online. Aby uniknąć ryzyka naruszenia przepisów oraz dotkliwych sankcji, warto podjąć kroki, które zapewnią zgodność z regulacjami i zwiększą transparentność działań reklamowych. Kompleksowy audyt, aktualizacja wzorów umów i wdrożenie nowych procedur to kluczowe środki, które z pewnością pozwolą na dostosowanie się do nowych wymogów, a idąc dalej, na bezpieczne prowadzenie kampanii w zakresie reklamy politycznej.

Reklama i promocja

Zakaz sprzedaży e-papierosów nieletnim

Ochrona zdrowia, szczególnie osób nieletnich, to główny cel pakietu projektów ustaw regulujących rynek wyrobów tytoniowych i podobnych (dalej: „Pakiet”), ogłoszonego przez rząd 21 stycznia 2025 r. Regulacje te mają za zadanie ograniczenie i utrudnienie dostępu dzieci i młodzieży do e-papierosów, przez zakaz sprzedaży wyrobów, w tym przez Internet, oraz w automatach, a także wprowadzenie zakazu reklamy oraz promocji e-papierosów.

Reklama i promocja

Napoje (bez)alkoholowe – sprzedaż i reklama piwa, wina, wódki 0 %

Kwestie związane z legalnością prowadzenia sprzedaży i reklamy napojów alkoholowych budzą ostatnio coraz większe zainteresowanie. Nierzadko wskazuje się, że podobnym restrykcjom co do  sprzedaży piwa, wina, whisky lub wódki małoletnim czy ich reklamy powinny podlegać także warianty „bezalkoholowe” tych produktów.

Media elektroniczne
Reklama i promocja

Nadchodzą zmiany w reklamie internetowej

16 listopada 2022 r. weszło w życie unijne rozporządzenie Akt o usługach cyfrowych (Digital Services Act, dalej: „AUC”). Część jego przepisów już obowiązuje, natomiast w pełnym zakresie zacznie obowiązywać już 17 lutego 2024 r. Nie bez powodu AUC nazywany jest nową „konstytucją Internetu”. Z całą pewnością jest to jedna z najważniejszych regulacji prawnych z zakresu szeroko pojętego prawa Internetu w ostatnich dwudziestu latach. Spośród licznych zagadnień, które na nowo reguluje AUC, na szczególną uwagę zasługują kwestie związane ze sposobem prowadzenia reklamy w Internecie.

Reklama i promocja

Informowanie o sponsorowaniu imprez przez producentów i dystrybutorów napojów alkoholowych

Ustawa o wychowaniu w trzeźwości, która rygorystycznie traktuje reklamę i promocję napojów alkoholowych, pozostawia jednocześnie dość duże możliwości w zakresie informowania o sponsorowaniu imprez przez producentów i dystrybutorów napojów alkoholowych. Możliwości te różnią się w zależności od tego, wokół jakiego rodzaju napojów skupia się zasadnicza działalność danego producenta czy dystrybutora.

Reklama i promocja

Zasady reklamy alkoholi mocnych w mediach społecznościowych

Media elektroniczne
Reklama i promocja

Vouchery na ratunek przedsiębiorcom w czasie pandemii COVID-19

Gaming, e-sport
Media elektroniczne
Reklama i promocja

Możliwość powołania polskiego związku sportów elektronicznych

Gaming, e-sport
Media elektroniczne
Reklama i promocja

Rozwój e-sportu w Polsce i na świecie

Gaming, e-sport
Media elektroniczne
Reklama i promocja

Formalizacja e-sportu, czyli kluby, związki, ligi

Gaming, e-sport
Media elektroniczne
Podatki
Reklama i promocja

Nagrody i działalność e-sportowa a prawo podatkowe

Media elektroniczne
Reklama i promocja

Własność intelektualna i umowy w e-sporcie