Akt o Usługach Cyfrowych (DSA) – nowe obowiązki i ryzyka prawne przedsiębiorców internetowych
Od 17 lutego 2024 r. obowiązuje unijny Akt o Usługach Cyfrowych (Digital Services Act), stanowiący istotną regulację dotyczącą świadczenia usług elektronicznych. Zważywszy na jego znaczenie, często określa się go mianem nowej „Konstytucji Internetu”. Zapraszamy na szkolenie, na którym mec. Xawery Konarski oraz mec. Arkadiusz Baran szczegółowo omówią zagadnienia związane z DSA już 20 marca.
Program szkolenia:
- Czym jest Akt o Usługach Cyfrowych (AUC)? Jaki jest jego cel i od kiedy obowiązuje?
- Zakres podmiotowy AUC.
- Moderowanie treści nielegalnych i sprzecznych z warunkami korzystania z usług.
- Zgłaszanie treści nielegalnych (notice & action).
- Transparentność w procesie moderowania treści (powiadomienia, uzasadnienia, sprawozdania).
- Nowe zasady odpowiedzialności pośredników internetowych.
- Czym jest reklama na gruncie AUC?
- Przejrzystość reklam na platformach internetowych.
- Zakaz reklamy profilowanej w oparciu o dane wrażliwe oraz reklamy profilowanej w oparciu o dane osobowe małoletniego.
- Reklama polityczna na platformach internetowych.
- Projekt i organizacja interfejsów internetowych (dark patterns).
- Nowe obowiązki adresowane do dostawców platform sprzedażowych (e-commerce).
- Kary i egzekwowanie AUC.
W szkoleniu powinny wziąć udział działy prawne, compliance i marketingowe w firmach świadczących usługi przez Internet, kancelarie prawne świadczące usługi na rzecz firm internetowych, firmy z branży reklamy internetowej, firmy z branży handlu elektronicznego, portale i serwisy internetowe, platformy internetowe, prasa i media internetowe, osoby odpowiadające za PR w firmach oraz przedstawiciele nauki.
Organizatorem szkolenia jest Beck Akademia.