Amazon zobowiązany do niezwłocznego wdrożenia repozytorium reklam [C‑639/23 P(R)]
Amazon zobowiązany do niezwłocznego wdrożenia repozytorium reklam!
Komisja Europejska przy udziale Parlamentu i Rady UE (interwenienci) złożyła apelację na postanowienie zawieszające wobec Amazona (Amazon Services Europe) konieczność wdrożenia repozytorium reklam na podstawie art. 39 AUC (T‑367/23 R).
Sprawa jest powiązana z działaniami Amazona skierowanymi przeciwko wyznaczeniu jako VLOP.
Dla przypomnienia: zgodnie z DSA wyznaczone platformy internetowe ze średnio co najmniej 45 mln aktywnych użytkowników miesięcznie (VLOP) muszą spełniać m.in. obowiązki wymagające większej przejrzystości, udostępniania danych i opłat nadzorczych. W przeciwnym razie narażają się na wysokie kary finansowe – w wysokości do sześciu procent światowego obrotu przedsiębiorstwa!
Komisja wyznaczyła dotychczas 22 platformy – jedną z nich jest Amazon.
- Jakie obowiązki nakłada na dostawców VLOPE oraz VLOS art. 39 AUC?
- Jakie informacje powinny zostać uwzględnione w repozytorium reklam?
- Jakie decyzje TSUE podejmowało krok po kroku w sprawie Amazona?
- W jakim okresie Amazon powinien wdrożyć repozytorium reklam?
Zapraszamy do lektury najważniejszych informacji w tym temacie.