Amazon zobowiązany do niezwłocznego wdrożenia repozytorium reklam [C‑639/23 P(R)]

03 kwi 2024

Amazon zobowiązany do niezwłocznego wdrożenia repozytorium reklam!  

Komisja Europejska przy udziale Parlamentu i Rady UE (interwenienci) złożyła apelację na postanowienie zawieszające wobec Amazona (Amazon Services Europe) konieczność wdrożenia repozytorium reklam na podstawie art. 39 AUC (T‑367/23 R). 

Sprawa jest powiązana z działaniami Amazona skierowanymi przeciwko wyznaczeniu jako VLOP. 

Dla przypomnienia: zgodnie z DSA wyznaczone platformy internetowe ze średnio co najmniej 45 mln aktywnych użytkowników miesięcznie (VLOP) muszą spełniać m.in. obowiązki wymagające większej przejrzystości, udostępniania danych i opłat nadzorczych. W przeciwnym razie narażają się na wysokie kary finansowe – w wysokości do sześciu procent światowego obrotu przedsiębiorstwa! 

Komisja wyznaczyła dotychczas 22 platformy – jedną z nich jest Amazon. 

  • Jakie obowiązki nakłada na dostawców VLOPE oraz VLOS art. 39 AUC? 
  • Jakie informacje powinny zostać uwzględnione w repozytorium reklam? 
  • Jakie decyzje TSUE podejmowało krok po kroku w sprawie Amazona? 
  • W jakim okresie Amazon powinien wdrożyć repozytorium reklam? 

Zapraszamy do lektury najważniejszych informacji w tym temacie.