Czym jest FAST TV?
Skrót “FAST TV” pochodzi od Free Ad-supported Streaming TV i oznacza telewizyjną usługę linearną. Usługa za pomocą streamingu internetowego pozwala na równoczesną dla wielu użytkowników dystrybucję programów telewizyjnych.
FAST TV to przede wszystkich brak odpłatności po stronie widza. Programy telewizyjne w FAST TV ,,zarabiają na siebie” przede wszystkim dzięki reklamom wstawianym w technologii Dynamic Ad Insertion.
Aby oglądać programy FAST TV, użytkownik nie musi wykupywać subskrypcji, a nawet logować się na platformie agregującej programy FAST TV – wystarczy, że obejrzy dynamicznie wstawiane do programu indywidualnie dopasowane reklamy.
Programy FAST TV są przez użytkowników wybierane z siatki programów (EPG), podobnie jak w standardowej telewizji. Dostęp do programów jest możliwy dzięki urządzeniom podłączonym do Internetu.
Czym FAST TV różni się od AVOD (Advertising Video On Demand)?
W obydwu modelach użytkownik nie płaci za dostęp do treści, ale ogląda reklamy.
- AVOD to usługa na żądanie, zamawiana i dostarczana indywidualnemu odbiorcy w czasie przez niego wybranym. Jest to pojedyncza audycja multimedialna.
- FAST TV to usługa linearna, która jest dostarczana w sposób identyczny (na podstawie ustalonego harmonogramu) i równoczesny do wszystkich potencjalnych użytkowników, którzy zdecydują się z niej skorzystać. FAST TV stanowi program (zestaw uporządkowanych audycji ułożonych wedle określonego przez nadawcę schematu) i użytkownik nie ma wpływu na to, co w danym momencie obejrzy.