Kompleksowe wsparcie w zakresie szeroko pojmowanych aspektów greenwashingu i dostosowania strategii marketingowych do nowych przepisów
26 marca 2024 r. weszła w życie dyrektywa 2024/825, której celem jest zwalczanie pseudoekologicznego marketingu (tzw. greenwashing) w komunikacji reklamowej. Nowe przepisy szczegółowo regulują zasady formułowania treści dotyczących ekologiczności oraz wprowadzają zakazy stosowania określonych czarnych praktyk.
Choć wciąż czekamy na implementację dyrektywy do polskiego prawa, już teraz warto zadbać o compliance w tym obszarze. Naruszenia przepisów mogą skutkować nałożeniem przez Prezesa UOKiK wysokich kar finansowych, w tym także na osoby zarządzające. Przewidujemy też wzmożoną aktywność organizacji konsumenckich, szczególnie w formie powództw przedstawicielskich.
Zespół Prawa Konkurencji i Ochrony Konsumentów TKP oferuje kompleksowe wsparcie dla podmiotów w zakresie szeroko pojmowanych aspektów greenwashingu i dostosowania strategii marketingowych do nowych przepisów.
Zapraszamy do lektury specjalnej broszury nt. greenwashingu oraz kontaktu z naszymi ekspertami: dr Katarzyna Menszig-Wiese, LL.M i Maciej Majewski.