Reklama dla dzieci i młodzieży – najważniejsze zasady
Najmłodsi odbiorcy przekazów reklamowych nierzadko są ogromnymi fanami reklam. Twórcy reklam z powodzeniem wykorzystują ten fakt i starają się przyciągnąć młodego widza poprzez popularne motywy filmowe i bajkowe, żywe kolory czy określoną muzykę.
Bardzo istotne jest to, że młodzi widzowie często nie znają mechanizmów marketingowych, przez co stają się podatni na perswazję przekazów reklamowych a ich forma i treści kształtują w nich określone postawy konsumpcyjne.
Najnowsze trendy pokazują, że reklamodawcy traktują młodzież i dzieci jako szczególną grupę odbiorów i czują się odpowiedzialni za tworzenie etycznych przekazów reklamowych.
Przykładem samoregulacji branży reklamowej jest Kodeks Etyki reklamy, którego rozdział IV został w całości poświęcony reklamie skierowanej do dzieci i młodzieży.
Zapraszamy do lektury podsumowania najważniejszych zasad, które przygotowała dla Was specjalistka branży reklamowej Małgorzata Soppa-Garstecka.
Dowiecie się z niego m.in.:
- jakie jest kryterium wieku dla dziecka, a jakie dla młodzieży?
- czy produkt reklamowany może sugerować, że jest dostępny dla każdego budżetu domowego?
- co z treściami niebezpiecznymi w reklamie?
- czy autorytet rodziców jest ważny w przypadku treści reklamowych dla najmłodszych?
- czy można nakłaniać do zakupu reklamowanego produktu?