Reklama wyrobów medycznych i medycyny estetycznej – nowe przepisy od stycznia 2023 r.

16 lis 2022

Od 1 stycznia 2023 r. influencerzy nie będą mogli reklamować publicznie wyrobów przeznaczonych do używania przez użytkowników innych niż laicy. 

Laik to w rozumieniu ustawy osoba fizyczna, która nie ma formalnego wykształcenia w odpowiedniej dziedzinie ochrony zdrowia lub medycyny. 

Nowe przepisy obostrzeniami obejmą m. in. sprzęty specjalistyczne takie jak implanty, wyroby oparte na laserze czy nawet…kwas hialuronowy.

Do tej pory branża medycyny estetycznej bardzo chętnie informowała w social mediach o swoich usługach i ich efektach. Producenci, dystrybutorzy i klinki często promowali swoje usługi (lub preparaty) we współpracy z celebrytami i influencerami o wysokich zasięgach, oferując im w zamian tańsze czy nawet darmowe zabiegi.

Wchodzące w życie przepisy powinny skłonić osoby zainteresowane do przyjrzenia się swojej współpracy z konkretnymi markami – kary za złamanie prawa będą w tym przypadku niemałe i mogą sięgnąć nawet do 2 mln zł.

Pełen tekst ustawy z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych znajdziecie Państwo pod linkiem.