Zieloność do weryfikacji. Unia sprawdzi, czy naprawdę jesteś „eko”

19 wrz 2023

Prowadzisz zielony marketing? Może właśnie pracujesz nad kampanią promocyjną ukazującą Twoje przedsiębiorstwo lub produkty jako ekologiczne? Jeśli tak, to lepiej śledź uważnie rozwój unijnych inicjatyw mających przeciwdziałać greenwashingowi!

W dzisiejszym artykule w Dzienniku Gazecie Prawnej nasz ekspert z zakresu prawa ochrony konkurencji i konsumentów, mec. Maciej Majewski, szczegółowo omawia procedowane na forum Unii Europejskiej projekty dyrektyw, których celem jest wyeliminowanie z rynku nieprawdziwych, wprowadzających w błąd lub niepopartych należytymi dowodami przekazów marketingowych w przedmiocie oddziaływania środowiskowego przedsiębiorców i ich produktów.

Dzięki lekturze (paywall) dowiesz się m. in.:

  • Które projekty legislacyjne dotyczą tzw. pseudoekologicznego marketingu;
  • Dlaczego Unia Europejska interesuje się tym problemem;
  • Jaką postać może przyjąć greenwashing i które zachowania zawsze będą go stanowić;
  • Jakie nowe obowiązki prawodawca planuje nałożyć na przedsiębiorców;
  • W jaki sposób wykazać, że nasz „zielony” przekaz jest prawdziwy;
  • Co dalej z systemami oznakowań mających zapewniać o korzystniejszym oddziaływaniu na środowisko;
  • Dlaczego już teraz powinieneś uważnie zapoznać się z projektowanymi przepisami.

Zachęcamy do zapoznania się z opracowaniem!