Zamówienia publiczne

Postępowania prowadzone w trybie przewidzianym ustawą Prawo zamówień publicznych wymagają nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale także wyczulenia na szczegóły i dokładności.  Nasz zespół ma na koncie przeprowadzenie największych postępowań zamówieniowo-publicznych w Polsce, dlatego możemy z pełną odpowiedzialnością stwierdzić, że wszystkie te elementy opanowaliśmy do perfekcji.

O specjalizacji

Zapewniamy doradztwo na wszystkich etapach postępowania. Wspieramy Klientów od przygotowania i ogłoszenia postępowania, poprzez jego przeprowadzenie i wszelkie procedury. Pomagamy w wyborze wykonawcy i przy zawarciu umowy, a także w trakcie jej realizacji i ewentualnych sporów. Specjalizujemy się przede wszystkim w zamówieniach w obszarze IT i telekomunikacji, ale z powodzeniem doradzamy również podmiotom z sektora regulowanego (energetycznego oraz transportowego) oraz ochrony zdrowia – w szczególności w projektach z pogranicza medycyny i nowych technologii. Członkowie zespołu PZP są aktywnymi członkami Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji („PIIT”) oraz działają w zespołach roboczych powoływanych przy UZP.

Nasze podejście do doradztwa w obszarze prawa zamówień publicznych koncentruje się na realnym wsparciu strategicznych celów biznesowych Klienta i świadomym zarządzaniu ryzykiem. Nie ograniczamy się do aspektów proceduralnych samego postępowania — analizujemy je w szerszym kontekście operacyjnym i kontraktowym, przewidując potencjalne skutki prawne i biznesowe na dalszych etapach realizacji. Dbamy o spójność działań z długofalowym interesem Klienta.

Nasza praca zdobyła uznanie wśród ekspertów rynku zamówień publicznych. Potwierdza to przyznanie zespołowi PZP tytułu Kancelaria – Lider w XXIII Rankingu Kancelarii Prawnych „Rzeczpospolitej”.

Co robimy?

Wykonawcom oraz Zamawiającym zapewniamy wsparcie prawne na całym etapie postępowania o udzielnie zamówienia publicznego, jak również w trakcie trwania umowy zawartej po rozstrzygnięciu postępowania. Często nasze wsparcie prawne sięga okresu sprzed formalnego ogłoszenia postępowania, kiedy definiowane są strategiczne zamierzenia Zamawiających.

Wykonawcom zapewniamy:

  • wsparcie we wstępnych konsultacjach rynkowych,
    analizę SWZ, w tym wzoru umowy oraz przygotowanie pytań SWZ lub odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej na treść SWZ,
  • wsparcie w ułożeniu relacji z kontrahentami (konsorcjantami, podmiotami udostępniającymi zasoby oraz podwykonawcami), włącznie z negocjowaniem stosownych listów intencyjnych oraz umów,
  • przygotowanie i złożenie oferty oraz wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu,
    prowadzenie poza trybem odwoławczym sporu z konkurentami kwestionującymi pozycję Wykonawcy lub jego rozwiązania,
    reprezentację przed Krajową Izbą Odwoławczą i Sądem Okręgowym – Sądem Zamówień Publicznych.

Zamawiającym zapewniamy:

  • przygotowanie wniosków o dofinansowanie oraz wewnętrznych zgód, jak również wsparcie we wstępnych konsultacjach rynkowych,
  • przygotowanie SWZ, w tym wzoru umowy oraz przygotowywanie odpowiedzi na pytania do SWZ,
    udział w pracach komisji przetargowej, głównie w charakterze biegłych,
  • analizę ofert oraz wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
  • reprezentację przed Krajową Izbą Odwoławczą i Sądem Okręgowym – Sądem Zamówień Publicznych,
  • wsparcie w kontroli udzielenia zamówienia publicznego.
Korzyści ze współpracy

Skuteczne poruszanie się w systemie zamówień publicznych wymaga nie tylko znajomości przepisów, ale także zrozumienia specyfiki przedmiotu zamówienia i jego realiów rynkowych. Nasz zespół od lat doradza przy zamówieniach publicznych, łącząc kompetencje prawne z dogłębnym rozumieniem specyfiki branżowej, zwłaszcza w projektach szeroko rozumianego sektora ICT, ale również sektora energetyki, transportu oraz ochrony zdrowia.

Naszą wiedzę i doświadczenie przekładamy na praktyczną pomoc Klientom. Dbamy o to, by zdobyta wiedza i rozwiązania, które wspólnie wypracowujemy, pozostawały w organizacji i wspierały Klienta również po zakończeniu konkretnego postępowania. Nasze wsparcie to nie tylko doraźna pomoc, ale realna inwestycja w rozwój kompetencji po stronie Klienta.

Świadczą o tym setki zakończonych z sukcesem projektów oraz zaufanie Klientów, z którymi pracujemy długofalowo.

Dlaczego warto?
  • kompleksowe wsparcie prawne, wykraczające poza obszar prawa zamówień publicznych,
  • doradztwo oparte na zrozumieniu specyfiki działalności Klienta i jego celów biznesowych,
  • zaangażowany zespół, łączący wysokie kompetencje merytoryczne z realnym poczuciem odpowiedzialności za projekt,
  • dostępność i szybka reakcja, zwłaszcza w projektach wymagających natychmiastowego działania,
  • doświadczenie potwierdzone wieloletnią praktyką i obecnością w czołowych rankingach prawniczych.

 

Doradcy

Powiązane artykuły

27 cze 2025

Ranking Kancelarii Prawniczych „Rzeczpospolitej” 2025

TKP trzecią najlepszą kancelarią w Polsce!

10 cze 2025

Projektowane zmiany w zamówieniach publicznych - nowe reguły dla zagranicznych wykonawców  

Trwają prace nad nowelizacją ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Ich celem jest umożliwienie ograniczenia udziału wykonawców z tzw. państw trzecich w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego.

02 sty 2025

Dodatkowe wymagania co do wadium

Jak ważnym jest prawidłowe wniesienie wadium w postępowaniu, wie chyba każdy uczestnik rynku zamówień publicznych. Wniesienie go bowiem w sposób nieprawidłowy stanowi przesłankę do odrzucenia oferty z postępowania (art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – „PZP”), bez możliwości uprzedniego wezwania wykonawcy do złożenia wyjaśnień w tym zakresie czy uzupełnienia wadium.

18 lip 2024

Przyszłość zamówień publicznych w kontekście trwających prac legislacyjnych nad wdrożeniem NIS 2

Państwa członkowskie UE mają czas do 17 października br. na wdrożenie dyrektywy NIS 2, która zmienia kształt cyberbezpieczeństwa w Unii Europejskiej. Organy administracji publicznej zostały zaliczone do podmiotów objętych regulacją, co oznacza konieczność wprowadzenia zmian w prawie zamówień publicznych. Zmiany dotyczą zarówno szczebla administracji rządowej, jak i jednostek samorządu terytorialnego. 

03 kwi 2024

UZP potwierdził możliwość dokonania przez zamawiającego przelewu należności przysługującej podwykonawcy

Zamawiający udziela zamówienia publicznego konkretnemu wykonawcy wyłonionemu w procedurze przetargowej. W związku z tym możliwość cesji przez wykonawcę praw i obowiązków, które wynikają z umowy z zamawiającym, na rzecz innego podmiotu jest znacznie ograniczona. Przelew wierzytelności pieniężnej z tytułu umowy nie prowadzi jednak do zmiany stron zawartej umowy – wykonawca wybrany zgodnie z przepisami prawa pozostaje w dalszym ciągu zobowiązany do wykonania zamówienia publicznego. Dotychczas brak było jednak jednoznacznego stanowiska Urzędu Zamówień Publicznych potwierdzającego taką możliwość, na skutek czego zamawiający mogli z niechęcią podchodzić do płatności na rzecz podwykonawców.

09 sty 2024

Publikacja: Waloryzacja wynagrodzenia wykonawcy w zamówieniach publicznych

Raport UZP z 2023 r. z oceny funkcjonowania rynku zamówień publicznych pokazuje, że w praktyce waloryzacja wynagrodzenia wykonawców nie zawsze jest faktem.

09 sty 2024

Publikacja: Waloryzacja wynagrodzenia wykonawcy w zamówieniach publicznych

Raport UZP z 2023 r. z oceny funkcjonowania rynku zamówień publicznych pokazuje, że w praktyce waloryzacja wynagrodzenia wykonawców nie zawsze jest faktem.

29 gru 2023

Obowiązki związane z korzystaniem z podwykonawstwa w zamówieniach publicznych

Analiza potencjału wykonawcy w kontekście złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest kluczowym etapem decyzyjnym, poprzedzającym złożenie oferty. W trakcie tego procesu konieczne staje się dokładne zbadanie zdolności wykonawcy do należytej realizacji zamówienia, uwzględniając jego potencjał organizacyjny oraz techniczny.

14 gru 2023

Wykluczenie z postępowania podmiotu zagranicznego

W dniu 15 września 2023 r. został wydany wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie – Sądu Zamówień Publicznych (sygn. XXIII Zs 60/23). Ma on istotne znaczenie dla zagranicznych wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego w Polsce.

21 wrz 2023

Rekomendacje branży IT w zakresie waloryzacji

UZP opublikował niedawno na swojej stronie internetowej zestawy przykładowych klauzul waloryzacyjnych. Opracowały je organizacje działające w branży IT. Dokument ten ma pomóc przede wszystkim zamawiającym, którzy są zobligowani do wprowadzenia takich postanowień do umów o zamówienie publiczne.

13 lip 2023

Praktyki branży IT dotyczące przygotowania klauzul waloryzacyjnych 

Dział Forum Praktyk Branżowych Urzędu Zamówień Publicznych opublikowało opracowanie dotyczące przykładowych klauzul waloryzacyjnych dla sektora IT na podstawie art. 439 ustawy Prawo zamówień publicznych dla zamówień IT.

30 cze 2023

Przelew wierzytelności z umowy w sprawie zamówienia publicznego

Umowy w sprawie zamówienia publicznego podlegają kilku istotnym ograniczeniom swobody kontraktowania. Powoduje to potrzebę indywidualnego spojrzenia na niektóre zagadnienia kontraktowe, które są znane na gruncie przepisów Kodeksu cywilnego (KC), lecz powinny być wykładane przy uwzględnieniu brzmienia i celu regulacji ustawy Prawo zamówień publicznych (PZP). Kwestią taką jest m.in. przelew wierzytelności z wynagrodzenia za realizację umowy, zabezpieczenie tego wynagrodzenia czy też możliwość przejęcia długu w postaci zobowiązania do wykonania umowy.