Twórcy treści typu commentary w swoich materiałach wideo przedstawiają i komentują bieżące wydarzenia ze świata wirtualnego czy realnego. Ich działalność kreatywna jest obarczona ryzykiem prawnym, z czego youtuberzy nie zawsze zdają sobie sprawę. Z kolei tworzenie niezgodnych z prawem treści, poza konsekwencjami karnymi, może skutkować też zerwaniem współprac marketingowych.

O tym, na co uważać przed publikacją commentary video, rozmawialiśmy w ostatnim odcinku podcastu TKPonair. Naszymi gośćmi byli: Mateusz Górecki, Managing Director WERE Fantasy i eksperci TKP: mec. Małgorzata Soppa-Garstecka i Dominik Gabor.

Z rozmowy dowiedzą się Państwo:

✔️ Jakie kryteria stosują marki przy wyborze influencerów do współpracy?

✔️ Jak odpowiednio korzystać z prawa cytatu w treściach commentary?

✔️ Czy youtuberzy mogą ujawniać fragmenty prywatnych wiadomości?

✔️ Dlaczego i kiedy warto skorzystać z pomocy prawnika przy tworzeniu treści commentary?

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy. 🎤 🎧