Influencerzy a reklama. Jak dostosować się do rekomendacji prezesa UOKiK
W dzisiejszym wydaniu Dziennika Gazety Prawnej ukazał się specjalny dodatek „Influencerzy a reklama. Jak dostosować się do Rekomendacji prezesa UOKiK”, przygotowany przez ekspertów TKP.
Poradnik jest praktycznym komentarzem do nowych Rekomendacji Prezesa UOKiK ws. oznaczania reklam w mediach społecznościowych. Podpowiada, na co powinni zwrócić uwagę reklamodawcy, agencje influencerskie i reklamowe oraz sami influencerzy. W jego powstanie zaangażowali się: Prof. INP PAN dr hab. Paweł Podrecki, dr Katarzyna Menszig-Wiese, Krzysztof Witek, Maciej Majewski, Kaja Seń.
W publikacji Autorzy omawiają na przykładach najważniejsze problemy i kontrowersje związane z Rekomendacjami UOKiK, w szczególności:
- gdzie leży granica między aktywnym użytkownikiem social mediów a influencerem?
- czy niezbędne jest korzystanie z funkcjonalności poszczególnych platform dla oznaczania postów?
- co powinno znaleźć się w umowie z influencerem?
- jakich działań Prezesa UOKiK mogą spodziewać się reklamodawcy?
- jakie wnioski należy wyciągnąć z dotychczasowej działalności Prezesa UOKiK?
Zapraszamy do lektury!