Influencerzy a reklama. Jak dostosować się do rekomendacji prezesa UOKiK

14 paź 2022

W dzisiejszym wydaniu Dziennika Gazety Prawnej ukazał się specjalny dodatek „Influencerzy a reklama. Jak dostosować się do Rekomendacji prezesa UOKiK”, przygotowany przez ekspertów TKP.

Poradnik jest praktycznym komentarzem do nowych Rekomendacji Prezesa UOKiK ws. oznaczania reklam w mediach społecznościowych. Podpowiada, na co powinni zwrócić uwagę reklamodawcy, agencje influencerskie i reklamowe oraz sami influencerzy. W jego powstanie zaangażowali się: Prof. INP PAN dr hab. Paweł Podrecki, dr Katarzyna Menszig-Wiese, Krzysztof Witek, Maciej Majewski, Kaja Seń.

W publikacji Autorzy omawiają na przykładach najważniejsze problemy i kontrowersje związane z Rekomendacjami UOKiK, w szczególności:

  • gdzie leży granica między aktywnym użytkownikiem social mediów a influencerem?
  • czy niezbędne jest korzystanie z funkcjonalności poszczególnych platform dla oznaczania postów?
  • co powinno znaleźć się w umowie z influencerem?
  • jakich działań Prezesa UOKiK mogą spodziewać się reklamodawcy?
  • jakie wnioski należy wyciągnąć z dotychczasowej działalności Prezesa UOKiK?

Zapraszamy do lektury!

Dziennik Gazeta Prawna