Opinie konsumenckie – nowe wyzwanie dla internetowych platform sprzedażowych

04 sie 2023

Przepisy implementujące dyrektywę Omnibus stanowią niewątpliwie wyzwanie dla rynku e-commerce. Jednym z nich jest obowiązek dostosowania internetowych platform sprzedażowych (sklepów internetowych oraz platform marketplace) do nowych zasad publikowania przez przedsiębiorcę opinii użytkowników o jego produktach lub usługach. Nowe regulacje mają zapobiec nieuczciwym praktykom stosowanym przez wielu przedsiębiorców, którzy za pośrednictwem określonych technik marketingowych tworzyli pozytywny (mylący) obraz oferowanych produktów.

  • Jak spełnić obowiązek informacyjny?
  • Co należy wziąć pod uwagę, w przypadku podjęcia decyzji o udostępnianiu na platformie opinii o oferowanych produktach?
  • W jaki sposób weryfikować opinie konsumentów?

Odpowiedzi znajdą Państwo w artykule Bartłomieja Łąckiego opublikowanym w Rzeczpospolitej.

Rzeczpospolita