Opinie konsumenckie – nowe wyzwanie dla internetowych platform sprzedażowych
04 sie 2023
Przepisy implementujące dyrektywę Omnibus stanowią niewątpliwie wyzwanie dla rynku e-commerce. Jednym z nich jest obowiązek dostosowania internetowych platform sprzedażowych (sklepów internetowych oraz platform marketplace) do nowych zasad publikowania przez przedsiębiorcę opinii użytkowników o jego produktach lub usługach. Nowe regulacje mają zapobiec nieuczciwym praktykom stosowanym przez wielu przedsiębiorców, którzy za pośrednictwem określonych technik marketingowych tworzyli pozytywny (mylący) obraz oferowanych produktów.
- Jak spełnić obowiązek informacyjny?
- Co należy wziąć pod uwagę, w przypadku podjęcia decyzji o udostępnianiu na platformie opinii o oferowanych produktach?
- W jaki sposób weryfikować opinie konsumentów?
Odpowiedzi znajdą Państwo w artykule Bartłomieja Łąckiego opublikowanym w Rzeczpospolitej.