Powiązane newsy
Żądanie od klientów podania tytułów grzecznościowych a RODO - wnioski z opinii rzecznika generalnego TSUE w sprawie C-394/23
Zbieranie tytułów grzecznościowe od klientów jest jedną powszechnych praktyk biznesowych, w szczególności w branży e-commerce. Informacje te, zbierane zazwyczaj w momencie zakupu towaru lub zamówienia usługi, są wykorzystywane do personalizacji komunikacji posprzedażowej z klientem. Zbieranie i utrwalanie informacji o tym, w jaki sposób konkretna osoba chce być tytułowana, stanowi przetwarzanie jej danych osobowych. W konsekwencji konieczne jest zapewnienie zgodności takich praktyk z przepisami o ochronie danych osobowych. Niedawna opinia rzecznika generalnego TSUE w sprawie C394/23 zawiera ważne wnioski dla administratorów, którzy chcą zwracać się do klientów z wykorzystaniem podanego przez nich tytułu grzecznościowego. W artykule przedstawiamy najważniejsze punkty opinii oraz przedstawiamy płynące z niej wnioski dla administratorów danych.