Nowe warunki reklamy wyrobów medycznych
17 maj 2023
Minister Zdrowia przedstawił szczegółowe warunki reklamy wyrobów medycznych. Tym samym dookreślono już obecne, choć bardzo ogólne zasady reklamowania z art. 60 ustawy o wyrobach medycznych.
Najważniejsze zasady reklamy wynikające z rozporządzenia dotyczą sposobu przedstawiania danych o wyrobie medycznym, a także ostrzeżeń oraz informacji, które należy umieszczać w reklamie kierowanej do publicznej wiadomości.
Najważniejsze zasady wynikające z rozporządzenia:
- Dane wyroby medycznego należy przedstawić zgodnie z treścią instrukcji lub etykiety w wyraźnej formie,
- Reklama musi zawierać ostrzeżenie: „To jest wyrób medyczny. Używaj go zgodnie z instrukcją używania lub etykietą”. Informacja musi mieć formatowanie zgodne z rozporządzeniem,
- W reklamie należy umieścić informację o reklamowym charakterze przekazu,
- Reklama kierowana w m.in. aptekach, zakładach leczniczych, miejscach wykonywania praktyki lekarskiej musi zostać rozmieszczona zgodnie z przepisami rozporządzenia. W tych miejscach zakazane jest również stosowanie form dźwiękowych i audiowizualnych.
Jeżeli reklamowanie wyrobów (niespełniające wymogów rozporządzenia) rozpoczęto przed 13 maja br. – taka reklama może być rozpowszechniana tylko do 30 czerwca br.
Zapraszamy do zapoznania się z pełną treścią rozporządzenia.