Powrót

Ochrona danych osobowych

  • O specjalizacji

    Ochrona danych osobowych to od lat jedna z naszych najważniejszych specjalizacji Zagadnienia prawne związane z ochroną danych, nabrały szczególnego znaczenia po wejściu w życie ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). RODO wymusiło całkowitą zmianę podejścia do ochrony danych osobowych oraz podejmowanie przez przedsiębiorców i podmioty publiczne określonych, rozbudowanych działań. Poziom wymagań zwiększa ekspansja nowych technologii korzystających z danych osobowych, co powoduje potrzebę dostosowania działań w tym zakresie do przepisów o ochronie danych osobowych.

    Świadczymy różnorodne usługi związane z wdrażaniem i stosowaniem RODO. Dane osobowe traktujemy jako jeden z istotnych aktywów przedsiębiorstwa lub zasobów informacyjnych podmiotu publicznego, wymagający ochrony zależnej w każdym przypadku od specyfiki konkretnej jednostki organizacyjnej. Nasze podejście przynosi Klientom wymierne rezultaty. Skutecznie wdrożyliśmy RODO u ponad 100 jednostek organizacyjnych. Występowaliśmy także w wielu postępowaniach przed Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych (wcześniej Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych) oraz postępowaniach sądowo-administracyjnych.     

    O ochronę danych osobowych musi się troszczyć każdy podmiot, zarówno prowadzący działalność gospodarczą, jak i wykonujący zadania publiczne. Branża i wielkość podmiotu nie mają znaczenia. Przedsiębiorcy i podmioty publiczne, którzy nie dbają o zgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych, narażają się na odpowiedzialność prawną  i straty wizerunkowe.

  • Co robimy?
    • przeprowadzamy audyty zgodności oraz szkolenia wewnętrzne,
    • przygotowujemy pełną dokumentację, w tym m.in. politykę prywatności, politykę ochrony danych, politykę bezpieczeństwa, instrukcje oraz wewnętrzne regulaminy organizacyjne,
    • wspieramy w zarządzaniu oraz doradzamy w zakresie nowatorskich projektów, w tym m.in. cloud computing, big data, anonimizacji danych, czy przy wykorzystaniu danych biometrycznych,
    • sporządzamy projekty umów z zakresu ochrony danych osobowych i baz danych, w tym umowy powierzenia, udostępnienia danych, transferowe, wewnątrzkorporacyjne, brokerskie itp.,
    • przeprowadzamy czynności związane z realizacją szczególnych obowiązków ochrony danych osobowych, jak zarządzanie naruszeniami ochrony danych czy wykonywanie testów równowagi,    
    • doradzamy w przedmiocie dotyczące realizacji obowiązków ochrony danych osobowych oraz prywatności w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną,
    • opracowujemy strategię transgranicznego przekazywania danych osobowych, wiążących reguł korporacyjnych i umów transferowych oraz wspieramy w uzyskaniu zezwoleń organu nadzorczego w tym zakresie.
  • Korzyści ze współpracy

    Wsparcie ekspertów pozwala znacznie ograniczyć lub nawet całkowicie wyeliminować ryzyko związane z naruszeniem zasad przetwarzania danych osobowych. Dzięki pomocy naszych specjalistów podmiot może szybko identyfikować obszary wymagające dodatkowej uwagi. Zyskuje także pewność, że dokłada wszelkich starań, aby dane osobowe były bezpieczne i przetwarzane zgodnie z przepisami prawa.

    Zespół kancelarii zapewnia najwyższą jakość obsługi. Nasza wiedza i umiejętności zostały wielokrotnie docenione w prestiżowych rankingach prawniczych. W 2020 r. otrzymaliśmy wyróżnienie w rankingu Legal 500 w kategorii Data privacy and data protection. W rankingu Chambers Europe w zakresie ochrony danych osobowych w 2020 r. wyróżniony został indywidualnie mec. Xawery Konarski. 

    Dzięki wsparciu ekspertów przedsiębiorstwo ma pewność, że przetwarza dane osobowe w sposób w pełni legalny.

    Nie ma sensu ryzykować i narażać się na dotkliwe kary finansowe, które jak dowodzi praktyka – faktycznie są nakładane.

  • Dlaczego warto?
    • kompleksowe podejście do zagadnienia ochrony danych osobowych,
    • bogate doświadczenie – wdrożenie RODO u ponad stu różnych podmiotów,
    • profesjonalne wsparcie w postępowaniach przed Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz w postępowaniach sądowo-administracyjnych,
    • stała kontrola nad aktualnością proponowanych rozwiązań,
    • możliwość uzyskania szybkiej konsultacji w nagłych sytuacjach oraz wsparcia podczas kontroli.