Konkurencja i ochrona konsumentów

O specjalizacji

Bezpieczeństwo prawne to cel, do którego dążą wszystkie przedsiębiorstwa. W dużej mierze zależy ono od zgodności działań z wymogami prawa konkurencji i ochrony konsumentów. Naszym celem jest natomiast umożliwienie Klientom prowadzenia biznesu w możliwie komfortowy i niezakłócony sposób. 

Sprawnie łączymy teorię z praktyką. Mamy nie tylko niezbędną wiedzę. Doskonale rozumiemy także realia biznesowe i rynkowe, w których funkcjonują nasi Klienci. Zapewniamy wsparcie na każdym etapie – od analizy sprawy, przez przygotowanie niezbędnej dokumentacji, aż po ewentualną reprezentację przez właściwymi instytucjami. Od lat z sukcesami reprezentujemy globalnych i krajowych liderów rynku. Udzielamy wsparcia m.in. w postępowaniach m.in. przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz przed Komisją Europejską. 

Wierzymy w siłę doświadczenia. W toku praktyki przeprowadziliśmy setki postępowań, sporządziliśmy tysiące pism procesowych i skutecznie pomogliśmy Klientom reprezentującym rozmaite branże. Eksperckiej, stale poszerzanej wiedzy naszych specjalistów można zaufać. 

Co robimy?
  • analizujemy umowy dystrybucyjne, franczyzowe i wdrożeniowe,
  • przygotowujemy niezbędne w konkretnej sytuacji opinie prawne,
  • opiniujemy strategiczne plany biznesowe, w tym dot. fuzji, kooperacji w obszarze R&D i wdrażania nowych technologii,
  • opracowujemy strategie postępowania wobec monopolistów, nieuczciwie wykorzystujących swoją siłę rynkową,
  • przygotowujemy i weryfikujemy regulaminy sprzedaży i świadczenia usług drogą elektroniczną,
  • analizujemy komunikaty reklamowe i monitorujemy ich zgodność z wymogami prawa konsumenckiego,
  • zapewniamy doradztwo w sprawach zgodności i bezpieczeństwa produktów, także w sprawach międzynarodowych,
  • reprezentujemy Klientów w postępowaniach przed Prezesem UOKiK, w tym również w sprawach dot. naruszeń zbiorowych interesów konsumentów,
  • reprezentujemy przedsiębiorców w postępowaniach przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
  • prowadzimy praktyczne szkolenia w zakresie postępowania w przypadku przeszukania prowadzonego przez Prezesa UOKiK,
  • wspieramy w poprawnej realizacji obowiązków informacyjnych wobec konsumentów.
Korzyści ze współpracy

Problemem większości ludzi biznesu jest brak czasu. Stałe wsparcie doświadczonej kancelarii zdejmuje z przedsiębiorcy uciążliwy obowiązek osobistej dbałości o zgodność działań firmy z przepisami. Regulacje, jak powszechnie wiadomo, zmieniają się w naszym kraju niezwykle… dynamicznie. Rano możemy obudzić się w zupełnie innej rzeczywistości prawnej, niż ta, z którą mieliśmy do czynienia jeszcze wieczorem. Dla naszych Klientów stale monitorujemy rozwój prawa konkurencji i orzecznictwo. Dzięki temu przedsiębiorstwo zawsze jest na bieżąco i o krok przed rywalami.  To przewaga, której roli nie warto bagatelizować. 

Ważną korzyścią ze współpracy jest również szybka identyfikacja potencjalnych ryzyk. To szczególnie istotne w przypadku tzw. klauzul abuzywnych (niedozwolonych). W praktyce często można je spotkać np. w regulaminach sprzedaży i świadczenia usług drogą elektroniczną. Nie tylko je identyfikujemy, ale również wskazujemy, czym i w jaki sposób można je zastąpić.

Podejmując działania, dbamy nie tylko o efekt, ale także o ochronę tajemnicy przedsiębiorstwa.

Nasi Klienci skutecznie unikają dotkliwych kar. Zamiast płacić kary, lepiej poświęcić dodatkowe środki na rozwój firmy.

Współpraca z ekspertami to inwestycja, która zwraca się wielokrotnie.

Dlaczego warto?
  • gwarancja otrzymania rzetelnej, w pełni kompleksowej pomocy, niezależnie od etapu sprawy,
  • dbałość o aktualność i legalność wdrażanych rozwiązań,
  • umiejętność praktycznego wykorzystywania narzędzi prawnych, przynoszących przedsiębiorstwu wymierne rezultaty,
  • szybkie, profesjonalne wsparcie w nagłych sytuacjach kryzysowych,
  • praktyczna znajomość realiów biznesowych wielu branż,
  • stały kontakt i dostęp do aktualnego statusu sprawy. 

Doradcy

Powiązane artykuły

02 mar 2023

Amazon przed UOKiK: Czy przesunięcie momentu zawarcia umowy niesie ryzyko z perspektywy prawa konsumentów?

Ostatnie działania Prezesa UOKiK pokazują po raz kolejny, że nie jest mu straszne prowadzenie postępowań nawet przeciwko największym graczom rynkowym. Na początku lutego organ ogłosił, że postawił zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów Amazon EU SARL.

20 gru 2022

Prawo konsumenckie: dyrektywy towarowa i cyfrowa

Drodzy Przedsiębiorcy – zostało mniej niż dwa tygodnie do czasu wejścia w życie nowych przepisów regulujących prawa konsumentów!
 
Ale bez obaw – nasi eksperci przygotowali dla Was we współpracy z Dziennik Gazeta Prawna prezent na Święta – Poradnik „Prawo konsumenckie: dyrektywy towarowa i cyfrowa”. W Poradniku przystępnym językiem i na przykładach tłumaczą najistotniejsze kwestie wynikające z implementacji dyrektyw towarowej i cyfrowej.
 
Z Poradnika dowiecie się w szczególności:
 
🔵 Co zyskujemy dzięki implementacji unijnych dyrektyw?
🔵 Kiedy nowe przepisy znajdują zastosowanie?
🔵 Jak rozumieć zgodność produktu z umową?
🔵 Jakie roszczenia przysługiwać będą konsumentom i w jakich okolicznościach?
🔵 Czy konsument może zrezygnować z przysługujących mu praw?
🔵 Z jakimi konsekwencjami muszą liczyć się spóźnialscy?
 
Zapraszamy do lektury pod linkiem.

11 maj 2022

Prezes UOKiK na tropie… zmów przetargowych

Prezes UOKiK poinformował niedawno o wydaniu dwóch decyzji stwierdzających zmowy przetargowe. Przy okazji wspomniał o wszczęciu kolejnych 26 postępowań. Wygląda więc na to, że organ zaczyna naprawdę gruntownie badać działania przedsiębiorców w tej sferze.

10 maj 2022

Przewaga kontraktowa – koniec taryfy ulgowej

30 kwietnia to koniec „okresu ochronnego” dla umów zawartych przed wejściem w życie nowej ustawy o przewadze kontraktowej. Umowy, które będą wykonywane po tej dacie, podlegają nowym przepisom. Bez taryfy ulgowej.

09 maj 2022

Dostawca narzędzi IT odpowie za wykorzystanie ich przez kartel

Zmowy między przedsiębiorcami, którzy zamiast rywalizować, wolą po cichu współpracować z konkurentami, pozostają bolączką polskiego rynku. Ukryty charakter tego typu praktyk utrudnia ich wykrywanie i efektywne zwalczanie. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) sięgnął więc po dotychczas niewykorzystywany w Polsce instrument i będzie próbował przypisać odpowiedzialność antymonopolową nie tylko bezpośrednim uczestnikom porozumienia, lecz także „pomocnikom” dostarczającym narzędzi wykorzystywanych do wdrożenia zmowy. Czy dostawcy rozwiązań IT mają się czego obawiać?

08 gru 2021

Nowe zasady sprzedaży konsumenckiej towarów, w tym tzw. towarów z elementami cyfrowymi

Z początkiem 2022 r. Polska powinna implementować nowe przepisy chroniące konsumentów kupujących towary. Jedną z ich kategorii będą towary z elementami cyfrowymi, w przypadku których obowiązywać będą pewne dodatkowe, specyficzne zasady. Wskazane jest, aby już dzisiaj producenci i sprzedawcy podjęli kroki w celu przygotowania się do zmiany ich otoczenia legislacyjnego.

04 lis 2021

Zero szans na zero-rating?

Początek września 2021 r. może być początkiem nowego podejścia do masowo stosowanych przez telekomy praktyk. TSUE uznał, że kolejne odmiany ofert zero-rating naruszają prawo unijne. Czy przedsiębiorców telekomunikacyjnych czeka rewolucja?

03 lis 2021

Das Kartell - nowa zmowa na rynku samochodowym

W te wakacje Komisja Europejska zakończyła postępowanie dotyczące zmowy na rynku samochodów. Daimler, BMW, Volkswagen, Audi i Porsche miały zawrzeć niedozwolone porozumienie rynkowe. Według urzędników producenci umówili się, żeby ograniczyć konkurencję w dziedzinie technologii oczyszczania spalin w samochodach z silnikiem Diesla.

02 lis 2021

Na czym polega ruch określany przez jego przeciwników mianem hipster antitrust?

W Stanach Zjednoczonych rozmowom o prawie konkurencji coraz częściej towarzyszy termin hipster antitrust. O tym, jaka jest historia tego pojęcia, co dokładnie należy pod nim rozumieć oraz na ile może mieć ono znaczenie dla unijnego prawa antymonopolowego, piszemy w dzisiejszym wydaniu newslettera.

01 lis 2021

Czy Komisja Europejska zmodyfikuje reguły wyznaczania rynku właściwego określone obwieszczeniem z 1997 r.?

W ramach procesu dostosowywania unijnego prawa konkurencji do potrzeb i problemów współczesnej gospodarki Komisja Europejska dokonała ewaluacji obwieszczenia regulującego zasady wyznaczania rynku właściwego. Wyniki tej oceny pozwalają przypuszczać, że zawarte w tym obwieszczeniu reguły ulegną w przyszłości pewnym modyfikacjom.