Konkurencja i ochrona konsumentów

O specjalizacji

Bezpieczeństwo prawne to cel, do którego dążą wszystkie przedsiębiorstwa. W dużej mierze zależy ono od zgodności działań z wymogami prawa konkurencji i ochrony konsumentów. Naszym celem jest natomiast umożliwienie Klientom prowadzenia biznesu w możliwie komfortowy i niezakłócony sposób. 

Sprawnie łączymy teorię z praktyką. Mamy nie tylko niezbędną wiedzę. Doskonale rozumiemy także realia biznesowe i rynkowe, w których funkcjonują nasi Klienci. Zapewniamy wsparcie na każdym etapie – od analizy sprawy, przez przygotowanie niezbędnej dokumentacji, aż po ewentualną reprezentację przez właściwymi instytucjami. Od lat z sukcesami reprezentujemy globalnych i krajowych liderów rynku. Udzielamy wsparcia m.in. w postępowaniach m.in. przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz przed Komisją Europejską. 

Wierzymy w siłę doświadczenia. W toku praktyki przeprowadziliśmy setki postępowań, sporządziliśmy tysiące pism procesowych i skutecznie pomogliśmy Klientom reprezentującym rozmaite branże. Eksperckiej, stale poszerzanej wiedzy naszych specjalistów można zaufać. 

Co robimy?
  • analizujemy umowy dystrybucyjne, franczyzowe i wdrożeniowe,
  • przygotowujemy niezbędne w konkretnej sytuacji opinie prawne,
  • opiniujemy strategiczne plany biznesowe, w tym dot. fuzji, kooperacji w obszarze R&D i wdrażania nowych technologii,
  • opracowujemy strategie postępowania wobec monopolistów, nieuczciwie wykorzystujących swoją siłę rynkową,
  • przygotowujemy i weryfikujemy regulaminy sprzedaży i świadczenia usług drogą elektroniczną,
  • analizujemy komunikaty reklamowe i monitorujemy ich zgodność z wymogami prawa konsumenckiego,
  • zapewniamy doradztwo w sprawach zgodności i bezpieczeństwa produktów, także w sprawach międzynarodowych,
  • reprezentujemy Klientów w postępowaniach przed Prezesem UOKiK, w tym również w sprawach dot. naruszeń zbiorowych interesów konsumentów,
  • reprezentujemy przedsiębiorców w postępowaniach przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
  • prowadzimy praktyczne szkolenia w zakresie postępowania w przypadku przeszukania prowadzonego przez Prezesa UOKiK,
  • wspieramy w poprawnej realizacji obowiązków informacyjnych wobec konsumentów.
Korzyści ze współpracy

Problemem większości ludzi biznesu jest brak czasu. Stałe wsparcie doświadczonej kancelarii zdejmuje z przedsiębiorcy uciążliwy obowiązek osobistej dbałości o zgodność działań firmy z przepisami. Regulacje, jak powszechnie wiadomo, zmieniają się w naszym kraju niezwykle… dynamicznie. Rano możemy obudzić się w zupełnie innej rzeczywistości prawnej, niż ta, z którą mieliśmy do czynienia jeszcze wieczorem. Dla naszych Klientów stale monitorujemy rozwój prawa konkurencji i orzecznictwo. Dzięki temu przedsiębiorstwo zawsze jest na bieżąco i o krok przed rywalami.  To przewaga, której roli nie warto bagatelizować. 

Ważną korzyścią ze współpracy jest również szybka identyfikacja potencjalnych ryzyk. To szczególnie istotne w przypadku tzw. klauzul abuzywnych (niedozwolonych). W praktyce często można je spotkać np. w regulaminach sprzedaży i świadczenia usług drogą elektroniczną. Nie tylko je identyfikujemy, ale również wskazujemy, czym i w jaki sposób można je zastąpić.

Podejmując działania, dbamy nie tylko o efekt, ale także o ochronę tajemnicy przedsiębiorstwa.

Nasi Klienci skutecznie unikają dotkliwych kar. Zamiast płacić kary, lepiej poświęcić dodatkowe środki na rozwój firmy.

Współpraca z ekspertami to inwestycja, która zwraca się wielokrotnie.

Dlaczego warto?
  • gwarancja otrzymania rzetelnej, w pełni kompleksowej pomocy, niezależnie od etapu sprawy,
  • dbałość o aktualność i legalność wdrażanych rozwiązań,
  • umiejętność praktycznego wykorzystywania narzędzi prawnych, przynoszących przedsiębiorstwu wymierne rezultaty,
  • szybkie, profesjonalne wsparcie w nagłych sytuacjach kryzysowych,
  • praktyczna znajomość realiów biznesowych wielu branż,
  • stały kontakt i dostęp do aktualnego statusu sprawy. 

Doradcy

Powiązane artykuły

12 kwi 2024

Surowe kary za zmowę na rynku sprzętu do monitoringu elektronicznego

Prezes UOKIK poinformował o nałożeniu kar w łącznej wysokości przeszło 37 milionów złotych za rzekomą zmowę cenową oraz podział rynku. Sankcją obciążono importera znanej marki sprzętu do monitoringu elektronicznego, kilku jego dystrybutorów oraz 7 osób zarządzających.

21 mar 2024

IP Insights. Zakres i charakter używania znaku

W ostatnim wydaniu IP Insights podkreślaliśmy znaczenie używania znaków towarowych. Dzisiaj skupimy się na dalszych aspektach tego tematu, koncentrując się na zakresie i charakterze wykorzystania.

14 mar 2024

IP Insights. Miejsce i czas używania znaków towarowych

Używanie znaków towarowych to nie tylko obowiązek, ale również kluczowy element ochrony prawnej! W dzisiejszym IP Insights skupimy się na istotnych aspektach dotyczących miejsca i czasu używania znaków towarowych.

07 mar 2024

IP Insights. Używanie znaków towarowych – wprowadzenie

Rejestracja znaku towarowego to tylko początek! Oprócz praw wiążą się z nią także pewne obowiązki.

29 lut 2024

IP Insights. Komunikowanie pochodzenia handlowego produktów

Dziś skupimy się na przepisach dotyczących komunikacji handlowego pochodzenia produktów mających zastosowanie niezależnie od takiej ochrony.

15 gru 2023

Prawo konsumenckie: AI właśnie przegląda Twoje wzorce umów w Internecie

Pod koniec września Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że wpis do rejestru klauzul niedozwolonych może być samodzielną podstawą stwierdzenia nieważności postanowienia we wzorcu umowy konsumenckiej o równoznacznym brzmieniu. Ta, skądinąd kontrowersyjna, teza ma niebagatelne znaczenie dla przedsiębiorców zawierających umowy z konsumentami. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) od początku 2023 roku korzysta z narzędzia AI do wyszukiwania klauzul abuzywnych, które uczyło się rozpoznawania wątpliwych postanowień w umowach m.in. w oparciu o zawartość rejestru.

13 wrz 2023

Projekt regulacji franczyzy: ograniczenia dla zakazu konkurencji ryzykiem dla franczyzodawców

Pod koniec lipca opublikowano projekt przepisów regulujących umowę franczyzy. Choć na razie zrezygnowano z bardziej kontrowersyjnych pomysłów (jak ochrona na ścieżce administracyjnej), to niektóre z proponowanych rozwiązań mogą wywoływać niepokój wśród franczyzodawców. Dotyczy to w szczególności ograniczeń dla stosowania w umowie franczyzy zakazu konkurencji.

22 cze 2023

XXI Ranking Kancelarii Prawniczych Rzeczpospolitej

TKP w gronie topowych kancelarii według XXI Rankingu Kancelarii Prawniczych Rzeczpospolitej. Kancelaria uzyskała aż 9 tytułów lidera w 4 dziedzinach prawa, co dało 4. miejsce w zestawieniu TOP 11 Najlepszych kancelarii.

Kapituła rankingu uznała TKP za najlepszą kancelarię w Polsce w 4 kategoriach:

08 cze 2023

Prezes UOKiK pomoże w dochodzeniu roszczeń z tytułu naruszenia prawa konkurencji?

Choć ustawa o roszczeniach o naprawienie szkody wyrządzonej przez naruszenie prawa konkurencji obowiązuje w Polsce już od niemal sześciu lat, dopiero teraz sprawy tego typu nabierają rozpędu. Trochę nieoczekiwanie ze strony polskiego organu ochrony konkurencji pojawiła się niedawno deklaracja, która może zachęcić poszkodowanych do wejścia na ścieżkę sporu sądowego.

02 mar 2023

Amazon przed UOKiK: Czy przesunięcie momentu zawarcia umowy niesie ryzyko z perspektywy prawa konsumentów?

Ostatnie działania Prezesa UOKiK pokazują po raz kolejny, że nie jest mu straszne prowadzenie postępowań nawet przeciwko największym graczom rynkowym. Na początku lutego organ ogłosił, że postawił zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów Amazon EU SARL.

09 sty 2023

Awans dr Katarzyna Menszig-Wiese, LL.M na stanowisko Managing Associate

Awans w Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy!

20 gru 2022

Prawo konsumenckie: dyrektywy towarowa i cyfrowa

Drodzy Przedsiębiorcy – zostało mniej niż dwa tygodnie do czasu wejścia w życie nowych przepisów regulujących prawa konsumentów!
 
Ale bez obaw – nasi eksperci przygotowali dla Was we współpracy z Dziennik Gazeta Prawna prezent na Święta – Poradnik „Prawo konsumenckie: dyrektywy towarowa i cyfrowa”. W Poradniku przystępnym językiem i na przykładach tłumaczą najistotniejsze kwestie wynikające z implementacji dyrektyw towarowej i cyfrowej.
 
Z Poradnika dowiecie się w szczególności:
 
🔵 Co zyskujemy dzięki implementacji unijnych dyrektyw?
🔵 Kiedy nowe przepisy znajdują zastosowanie?
🔵 Jak rozumieć zgodność produktu z umową?
🔵 Jakie roszczenia przysługiwać będą konsumentom i w jakich okolicznościach?
🔵 Czy konsument może zrezygnować z przysługujących mu praw?
🔵 Z jakimi konsekwencjami muszą liczyć się spóźnialscy?
 
Zapraszamy do lektury pod linkiem.