Własność przemysłowa

O specjalizacji

Od ponad 10 lat skutecznie doradzamy Klientom w zakresie prawa własności intelektualnej i przemysłowej. Z pełną odpowiedzialnością możemy nazwać się liderem.  

Pracujemy zarówno z Klientami z Polski, jak i zza granicy. Zapewniamy wyczerpującą pomoc na każdym etapie postępowania. Tam, gdzie kończy się nasza wiedza, nie pozostawiamy Klientów bez wsparcia. Przy postępowaniach sądowych współpracujemy m.in. z ekspertami z zakresu wyceny praw własności przemysłowej, wzornictwa, rozwiązań technicznych, socjologii, jak również z podmiotami prowadzącymi badania konsumenckie i agencjami PR. 

Naszym Klientom pomagamy nie tylko w uzyskaniu ochrony na poszczególne prawa własności przemysłowej w Polsce i na świecie. Reprezentujemy ich także we wszelkich sytuacjach spornych. Mogą liczyć na profesjonalną reprezentację w postępowaniach sądowych i sądowo-administracyjnych w Polsce i za granicą. Przejmujemy całość formalności, służymy poradą i udzielamy szybkiej pomocy we wszelkich sytuacjach wymagających szybkiej reakcji.

Prawo własności przemysłowej i intelektualnej to jedna z naszych najważniejszych specjalizacji. Wiemy, co robić. I wiemy jak.

Co robimy?
  • przeprowadzamy audyty praw własności przemysłowej,
  • opracowujemy strategię ochrony praw własności przemysłowej – od powstania produktu, przez jego wdrożenie na rynek, aż po późniejsze modyfikacje,
  • uzyskujemy ochronę na poszczególne prawa własności przemysłowej w Polsce, Unii Europejskiej i na świecie,
  • prowadzimy postępowania przed sądami polubownymi lub powszechnymi w zakresie nazw domen internetowych,
  • zapewniamy ochronę przed zawłaszczeniem nazw domen internetowych (cybersquattingiem),
  • prowadzimy spory sądowe o ochronę praw z patentów, wzorów przemysłowych, wzorów użytkowych i znaków towarowych,
  • prowadzimy postępowania sądowe w zakresie sporów dotyczących praw autorskich, m.in.: do programów komputerowych, utworów literackich i muzycznych, dzieł sztuki użytkowej (dekoracji wnętrz, mebli, projektów architektonicznych), oznaczeń i opakowań handlowych,
  • reprezentujemy Klientów przed Sądem ds. Unijnych Znaków Towarowych i Wzorów Przemysłowych,
  • reprezentujemy Klientów w postępowaniach administracyjnych i sądowo-administracyjnych dotyczących rejestrowania i utrzymania praw własności przemysłowej oraz kolizji między takimi prawami w Polsce i na świecie (w tym przed Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności intelektualnej),
  • rozwiązujemy spory dot. oznaczeń tzw. marki własnej sieci handlowych,prowadzimy sprawy na tle prawa nieuczciwej konkurencji o ochronę oznaczeń i zewnętrznej postaci produktów oraz o ochronę know-how i tajemnicy przedsiębiorstwa.
Korzyści ze współpracy

Prawa własności intelektualnej to niezwykle cenny, choć niewidoczny gołym okiem, kapitał przedsiębiorstwa. Wsparcie ekspertów pozwala skutecznie go chronić i równocześnie – minimalizować potencjalne ryzyko związane z naruszeniem. 

Wyróżnia nas nie tylko obszerna wiedza z zakresu prawa własności przemysłowej, ale także doskonałe zrozumienie realiów rynkowych. Wiemy, że kluczowym elementem komunikacyjnym jest marka. Zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest skuteczna i efektywna strategia jej ochrony – nie tylko pod kątem prawnym, ale również wizerunkowymi PR-owym.

Pomoc specjalistów pozwala skutecznie chronić prawa własności przemysłowej i intelektualnej, a tym samym renomę i rozpoznawalność firmy. 

Na markę pracuje się latami. Współpraca z doświadczoną kancelarią jest przejawem odpowiedzialności przedsiębiorstwa i troski o markę. 

Dlaczego warto?
  • stałe wsparcie rzeczników patentowych, adwokatów i radców prawnych,
  • dogłębne zrozumienie istoty i roli marki, potrzeb Klienta i realiów rynkowych,
  • bieżący kontakt z działami marketingu i możliwość uzyskania szybkiego wsparcia prawnego,
  • koordynacja prowadzenia postępowań także w sądach zagranicznych,
  • możliwość uzyskania wsparcia dodatkowych ekspertów z zakresu wyceny praw własności przemysłowej, wzornictwa, rozwiązań technicznych, socjologii, jak również z podmiotami prowadzącymi badania konsumenckie i agencjami PR.

Doradcy

Powiązane artykuły

14 mar 2024

IP Insights. Miejsce i czas używania znaków towarowych

Używanie znaków towarowych to nie tylko obowiązek, ale również kluczowy element ochrony prawnej! W dzisiejszym IP Insights skupimy się na istotnych aspektach dotyczących miejsca i czasu używania znaków towarowych.

07 mar 2024

IP Insights. Używanie znaków towarowych – wprowadzenie

Rejestracja znaku towarowego to tylko początek! Oprócz praw wiążą się z nią także pewne obowiązki.

29 lut 2024

IP Insights. Komunikowanie pochodzenia handlowego produktów

Dziś skupimy się na przepisach dotyczących komunikacji handlowego pochodzenia produktów mających zastosowanie niezależnie od takiej ochrony.

27 lut 2024

Justyna Sitnikow została audytorem SQAP przy EUIPO na lata 2024-2025 z ramienia MARQUES

Justyna Sitnikow została audytorem SQAP przy EUIPO – European Union Intellectual Property Office na lata 2024-2025 z ramienia
MARQUES.

22 lut 2024

IP Insights. Oznakowanie CE

W tym tygodniu kontynuujemy naszą serię dotyczącą różnych oznaczeń producentów. Tym razem skupimy się na oznakowaniu CE, które jest powszechnie stosowane na różnego rodzaju wyrobach.

15 lut 2024

IP Insights. "Zielone" komunikaty o produktach i przedsiębiorcach

Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami na temat „zielonych” komunikatów o produktach i przedsiębiorcach przygotowanymi przez Maciej Majewski.

08 lut 2024

IP Insights. Oświadczenia zdrowotne, część II

Zapraszamy do zapoznania się z drugą częścią IP Insights dotyczącego oświadczeń zdrowotnych!

01 lut 2024

IP Insights. Oświadczenia zdrowotne, część I

W ramach dzisiejszego IP Insights przyjrzymy się istotnym aspektom oświadczeń zdrowotnych dotyczących żywności.

25 sty 2024

IP Insights. Oświadczenia żywieniowe

Czas na czwartkowe IP Insights! Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi informacjami na temat oświadczeń żywieniowych.

18 sty 2024

IP Insights. Oznaczenia geograficzne napojów spirytusowych

Dziś zagłębimy się w temat ochrony napojów spirytusowych przy pomocy oznaczeń geograficznych.

09 sty 2024

Poland: navigating trademarks in the medical industry

Na łamach ostatniego wydania The Trademark Lawyer Magazine ukazał się artykuł dotyczący znaków towarowych w branży medycznej, autorstwa mec. Anny Sokołowskiej-Ławniczak i Kai Seń.
 
Z artykułu dowiecie się:

15 gru 2023

(Nie)oczywista ocena znaków towarowych dla produktów leczniczych

Konsumenci z większą precyzją przyglądają się markom produktów leczniczych. Z tego powodu, że produkty mają wpływ na zdrowie, ocena podobieństwa znaków towarowych przeznaczonych dla tych produktów nie zawsze jest taka jak w przypadku znaków przeznaczonych do oznaczania towarów i usług z innych branż. W odniesieniu do produktów leczniczych i farmaceutycznych nawet niewielkie różnice w nazwach marek mogą odrywać ważną rolę. Na takim stanowisku stanął również niedawno Naczelny Sąd Administracyjny[1], wskazując, że nawet zmiana zaledwie dwóch ostatnich liter oznaczenia może być istotna. Dodatkowo sąd stwierdził, że dla środków leczniczych uznaje się jako nazwę fantazyjną nazwę utworzoną z połączenia nazwy podstawowego składnika chemicznego danego środka lub nazwy choroby, do której leczenia środek jest przeznaczony, w połączeniu z pewnymi przedrostkami lub pewną stereotypową końcówką.