Własność przemysłowa

O specjalizacji

Od ponad 10 lat skutecznie doradzamy Klientom w zakresie prawa własności intelektualnej i przemysłowej. Z pełną odpowiedzialnością możemy nazwać się liderem.

Pracujemy zarówno z Klientami z Polski, jak i zza granicy. Zapewniamy wyczerpującą pomoc na każdym etapie postępowania. Tam, gdzie kończy się nasza wiedza, nie pozostawiamy Klientów bez wsparcia. Przy postępowaniach sądowych współpracujemy m.in. z ekspertami z zakresu wyceny praw własności przemysłowej, wzornictwa, rozwiązań technicznych, socjologii, jak również z podmiotami prowadzącymi badania konsumenckie i agencjami PR.

Naszym Klientom pomagamy nie tylko w uzyskaniu ochrony na poszczególne prawa własności przemysłowej w Polsce i na świecie. Reprezentujemy ich także we wszelkich sytuacjach spornych. Mogą liczyć na profesjonalną reprezentację w postępowaniach sądowych i sądowo-administracyjnych w Polsce i za granicą. Przejmujemy całość formalności, służymy poradą i udzielamy szybkiej pomocy we wszelkich sytuacjach wymagających szybkiej reakcji.

Prawo własności przemysłowej i intelektualnej to jedna z naszych najważniejszych specjalizacji. Wiemy, co robić. I wiemy jak.

Co robimy?
  • przeprowadzamy audyty praw własności przemysłowej,
  • opracowujemy strategię ochrony praw własności przemysłowej – od powstania produktu, przez jego wdrożenie na rynek, aż po późniejsze modyfikacje,
  • uzyskujemy ochronę na poszczególne prawa własności przemysłowej w Polsce, Unii Europejskiej i na świecie,
  • prowadzimy postępowania przed sądami polubownymi lub powszechnymi w zakresie nazw domen internetowych,
  • zapewniamy ochronę przed zawłaszczeniem nazw domen internetowych (cybersquattingiem),
  • prowadzimy spory sądowe o ochronę praw z patentów, wzorów przemysłowych, wzorów użytkowych i znaków towarowych,
  • prowadzimy postępowania sądowe w zakresie sporów dotyczących praw autorskich, m.in.: do programów komputerowych, utworów literackich i muzycznych, dzieł sztuki użytkowej (dekoracji wnętrz, mebli, projektów architektonicznych), oznaczeń i opakowań handlowych,
  • reprezentujemy Klientów przed Wydziałami Własności Intelektualnej sądów powszechnych,
  • reprezentujemy Klientów w postępowaniach administracyjnych i sądowo-administracyjnych dotyczących rejestrowania i utrzymania praw własności przemysłowej oraz kolizji między takimi prawami w Polsce i na świecie (w tym przed Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności intelektualnej),
  • rozwiązujemy spory dot. oznaczeń tzw. marki własnej sieci handlowych,prowadzimy sprawy na tle prawa nieuczciwej konkurencji o ochronę oznaczeń i zewnętrznej postaci produktów oraz o ochronę know-how i tajemnicy przedsiębiorstwa.
Korzyści ze współpracy

Prawa własności intelektualnej to niezwykle cenny, choć niewidoczny gołym okiem, kapitał przedsiębiorstwa. Wsparcie ekspertów pozwala skutecznie go chronić i równocześnie – minimalizować potencjalne ryzyko związane z naruszeniem.

Wyróżnia nas nie tylko obszerna wiedza z zakresu prawa własności przemysłowej, ale także doskonałe zrozumienie realiów rynkowych. Wiemy, że kluczowym elementem komunikacyjnym jest marka. Zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest skuteczna i efektywna strategia jej ochrony – nie tylko pod kątem prawnym, ale również wizerunkowymi PR-owym.

Pomoc specjalistów pozwala skutecznie chronić prawa własności przemysłowej i intelektualnej, a tym samym renomę i rozpoznawalność firmy.

Na markę pracuje się latami. Współpraca z doświadczoną kancelarią jest przejawem odpowiedzialności przedsiębiorstwa i troski o markę. 

Dlaczego warto?
  • stałe wsparcie rzeczników patentowych, adwokatów i radców prawnych,
  • dogłębne zrozumienie istoty i roli marki, potrzeb Klienta i realiów rynkowych,
  • bieżący kontakt z działami marketingu i możliwość uzyskania szybkiego wsparcia prawnego,
  • koordynacja prowadzenia postępowań także w sądach zagranicznych,
  • możliwość uzyskania wsparcia dodatkowych ekspertów z zakresu wyceny praw własności przemysłowej, wzornictwa, rozwiązań technicznych, socjologii, jak również z podmiotami prowadzącymi badania konsumenckie i agencjami PR.

Doradcy

Powiązane artykuły

26 lip 2024

IP Insights. Identyczność/podobieństwo z wcześniejszym znakiem

Chcesz zgłosić do ochrony znak towarowy i upewniłeś się już, że nie ma bezwzględnych podstaw do odmowy rejestracji? Jesteś na dobrej drodze, jednak wciąż musisz zweryfikować, czy Twój znak nie jest nadmiernie podobny do już istniejących i nie narazi Cię na sprzeciw!

11 lip 2024

IP Insights. Odmowa rejestracji znaku towarowego, sprzeciw – co teraz?

Urząd Patentowy RP odmówił rejestracji Twojego oznaczenia jako znaku towarowego? Konkurent zgłosił sprzeciw wobec Twojej rejestracji? Sprawdź co możesz zrobić w takiej sytuacji!

05 lip 2024

Ważne powody nieużywania znaku towarowego

Znaki towarowe są narażone na wygaszenie, jeśli nie będą one używane w odpowiednim terminie. Są jednak wyjątki. Prawo ochronne na znak towarowy można zachować pomimo nieużywania, jeżeli istnieją ważne powody. Powinny być one usprawiedliwione i trzeba umieć je wykazać. Niedawno właściciel słownego znaku towarowego „MOSTOSTAL” przekonał się o tym, że samo oczekiwanie na zawarcie umów licencyjnych nie może być kwalifikowane jako taki usprawiedliwiony powód.

04 lip 2024

IP Insights. Naruszenie praw autorskich.

Kiedy dochodzi do naruszenia praw autorskich oraz jakie są konsekwencje takich naruszeń? Jak unikać nielegalnego korzystania z cudzych utworów i jak chronić własne dzieła przed naruszeniami?

27 cze 2024

IP Insights. Co uniemożliwi Ci rejestrację znaku towarowego? Cz. 4 - Niedozwolone elementy

Rejestracja znaku nie zawsze jest prosta i oczywista! Szczególnie jeśli Twoje oznaczenie zawiera elementy o wysokiej wartości symbolicznej, religijnej, państwowej. Chcesz wiedzieć, jak uniknąć najczęstszych błędów podczas rejestracji znaku towarowego? Przeczytaj najnowsze IP Insights.

20 cze 2024

IP Insights. Co uniemożliwi Ci rejestrację znaku towarowego? Cz. 3 - Zgłosznie znaku w złej wierze

Jeśli natkniesz się na konkurenta, który nie do końca postępuje zgodnie z zasadami i walczy z Tobą przy pomocy znaków towarowych zgłoszonych w złej wierze – nie trać nerwów i przeczytaj jakie są Twoje prawa w dzisiejszym IP Insights!

14 cze 2024

IP Insights. Co uniemożliwi Ci rejestrację znaku towarowego? Cz. 2 - Znaki towarowe sprzeczne z porządkiem publicznym lub dobrymi obyczajami

Nie ma możliwości zarejestrowania znaków towarowych, które są sprzeczne z porządkiem publicznym lub dobrymi obyczajami w Urzędzie Patentowym RP i EUIPO. Przepisy nie zawierają definicji tego, co należy rozumieć jako „porządek publiczny” lub „dobre obyczaje”, ani nie wyjaśniają związku między tymi dwoma.

10 cze 2024

Ranking IAM Patent 1000 | 2024

Z dumą ogłaszamy, że nasz zespół Prawa Własności Intelektualnej został ponownie wyróżniony w prestiżowym rankingu IAM Patent 1000 (2024)!

Kancelaria TKP otrzymała srebrne wyróżnienie w kategorii Litigation and Transactions. To ogromne osiągnięcie, które potwierdza nasze nieustanne dążenie do doskonałości świadczonych usług prawnych i zaangażowanie w ochronę interesów naszych klientów.

Ponadto indywidualne srebrne rekomendacje w dziedzinie Litigation otrzymali:

06 cze 2024

Przedsiębiorco! Nie przegap IP Scan, czyli dlaczego własność intelektualna to konieczność w każdej firmie

W najnowszym odcinku TKP on air mec. Anna Sokołowska-Ławniczak wyjaśniła, jak podmioty z sektora MŚP mogą wykorzystać IP do rozwoju swojego biznesu. Z kolei mec. Justyna Sitnikow opowiedziała, jakie są dostępne programy wsparcia finansowego, w tym o programie IP Scan, którego jest wykonawcą.

06 cze 2024

IP Insights. Co uniemożliwi Ci rejestrację znaku towarowego? Cz. 1 – Brak zdolności odróżniającej i opisowość

Rejestracja znaku nie zawsze jest prosta i oczywista. Szczególnie jeśli Twoje oznaczenie np. nawiązuje do towarów, dla których ma być przeznaczone. Chcesz wiedzieć jak uniknąć najczęstszych błędów podczas rejestracji znaku towarowego?

04 cze 2024

Pierwszy rok działania Jednolitego Sądu Patentowego. Jakie są kluczowe statystyki?

1 czerwca 2024 r. upłynął rok od rozpoczęcia działalności Jednolitego Sądu Patentowego („UPC”). Jak wyglądają statystyki działalności UPC w tym początkowym okresie?

04 cze 2024

Adidas znów przegrywa w sporze o „trzy paski”

Właściciel marki Adidas od wielu lat stara się o uzyskanie możliwie najszerszego monopolu na słynne „trzy paski”. W tym celu podejmuje szereg działań, na które składają się m.in. eliminowanie z rynku podrobionych towarów, sukcesywne rozszerzanie na swoją rzecz portfolia praw własności intelektualnej czy też blokowanie identycznych lub podobnych oznaczeń zgłaszanych do rejestracji jako znaki towarowe.