Powrót

Własność przemysłowa

  • O specjalizacji

    Od ponad 10 lat skutecznie doradzamy Klientom w zakresie prawa własności intelektualnej i przemysłowej. Z pełną odpowiedzialnością możemy nazwać się liderem.  

    Pracujemy zarówno z Klientami z Polski, jak i zza granicy. Zapewniamy wyczerpującą pomoc na każdym etapie postępowania. Tam, gdzie kończy się nasza wiedza, nie pozostawiamy Klientów bez wsparcia. Przy postępowaniach sądowych współpracujemy m.in. z ekspertami z zakresu wyceny praw własności przemysłowej, wzornictwa, rozwiązań technicznych, socjologii, jak również z podmiotami prowadzącymi badania konsumenckie i agencjami PR. 

    Naszym Klientom pomagamy nie tylko w uzyskaniu ochrony na poszczególne prawa własności przemysłowej w Polsce i na świecie. Reprezentujemy ich także we wszelkich sytuacjach spornych. Mogą liczyć na profesjonalną reprezentację w postępowaniach sądowych i sądowo-administracyjnych w Polsce i za granicą. Przejmujemy całość formalności, służymy poradą i udzielamy szybkiej pomocy we wszelkich sytuacjach wymagających szybkiej reakcji.

    Prawo własności przemysłowej i intelektualnej to jedna z naszych najważniejszych specjalizacji. Wiemy, co robić. I wiemy jak.

  • Co robimy?
    • przeprowadzamy audyty praw własności przemysłowej,
    • opracowujemy strategię ochrony praw własności przemysłowej – od powstania produktu, przez jego wdrożenie na rynek, aż po późniejsze modyfikacje,
    • uzyskujemy ochronę na poszczególne prawa własności przemysłowej w Polsce, Unii Europejskiej i na świecie,
    • prowadzimy postępowania przed sądami polubownymi lub powszechnymi w zakresie nazw domen internetowych,
    • zapewniamy ochronę przed zawłaszczeniem nazw domen internetowych (cybersquattingiem),
    • prowadzimy spory sądowe o ochronę praw z patentów, wzorów przemysłowych, wzorów użytkowych i znaków towarowych,
    • prowadzimy postępowania sądowe w zakresie sporów dotyczących praw autorskich, m.in.: do programów komputerowych, utworów literackich i muzycznych, dzieł sztuki użytkowej (dekoracji wnętrz, mebli, projektów architektonicznych), oznaczeń i opakowań handlowych,
    • reprezentujemy Klientów przed Sądem ds. Unijnych Znaków Towarowych i Wzorów Przemysłowych,
    • reprezentujemy Klientów w postępowaniach administracyjnych i sądowo-administracyjnych dotyczących rejestrowania i utrzymania praw własności przemysłowej oraz kolizji między takimi prawami w Polsce i na świecie (w tym przed Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności intelektualnej),
    • rozwiązujemy spory dot. oznaczeń tzw. marki własnej sieci handlowych,prowadzimy sprawy na tle prawa nieuczciwej konkurencji o ochronę oznaczeń i zewnętrznej postaci produktów oraz o ochronę know-how i tajemnicy przedsiębiorstwa.
  • Korzyści ze współpracy

    Prawa własności intelektualnej to niezwykle cenny, choć niewidoczny gołym okiem, kapitał przedsiębiorstwa. Wsparcie ekspertów pozwala skutecznie go chronić i równocześnie – minimalizować potencjalne ryzyko związane z naruszeniem. 

    Wyróżnia nas nie tylko obszerna wiedza z zakresu prawa własności przemysłowej, ale także doskonałe zrozumienie realiów rynkowych. Wiemy, że kluczowym elementem komunikacyjnym jest marka. Zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest skuteczna i efektywna strategia jej ochrony – nie tylko pod kątem prawnym, ale również wizerunkowymi PR-owym.

    Pomoc specjalistów pozwala skutecznie chronić prawa własności przemysłowej i intelektualnej, a tym samym renomę i rozpoznawalność firmy. 

    Na markę pracuje się latami. Współpraca z doświadczoną kancelarią jest przejawem odpowiedzialności przedsiębiorstwa i troski o markę. 

  • Dlaczego warto?
    • stałe wsparcie rzeczników patentowych, adwokatów i radców prawnych,
    • dogłębne zrozumienie istoty i roli marki, potrzeb Klienta i realiów rynkowych,
    • bieżący kontakt z działami marketingu i możliwość uzyskania szybkiego wsparcia prawnego,
    • koordynacja prowadzenia postępowań także w sądach zagranicznych,
    • możliwość uzyskania wsparcia dodatkowych ekspertów z zakresu wyceny praw własności przemysłowej, wzornictwa, rozwiązań technicznych, socjologii, jak również z podmiotami prowadzącymi badania konsumenckie i agencjami PR.