Kaja Seń

Aplikant adwokackiAssociate

Bio

Specjalizuje się w prawie autorskim i prawie własności przemysłowej, w szczególności w postępowaniach spornych dot. znaków towarowych. Posiada także szerokie doświadczenie w zakresie ochrony dóbr osobistych, influencer marketingu czy zwalczania nieuczciwej konkurencji.

Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w kancelariach w Lublinie i Warszawie, gdzie prowadziła bieżącą obsługę przedsiębiorców działających m.in. w branży FMCG, kosmetycznej, motoryzacyjnej i odzieżowej.

Uczestniczyła w postępowaniach prowadzonych przed Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), Urzędem Patentowym RP, przed sądami powszechnymi, a także przed Światową Organizacją Własności Intelektualnej (WIPO) w sprawach dotyczących międzynarodowej rejestracji znaków towarowych.

Aktualnie odbywa aplikację adwokacką w Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. W 2021 roku ukończyła szkołę prawa własności intelektualnej w Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza.

W 2023 r. odbyła kurs prawa autorskiego „CopyrightX” organizowany przez Harvard Law School oraz Berkman Klein Center for Internet and Society i uzyskała pozytywny wynik z egzaminu końcowego.

Absolwentka prawa na Uniwersytecie Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie. Podczas studiów brała udział w licznych ogólnopolskich konferencjach naukowych m.in.: „Mediacja i arbitraż w sprawach z zakresu własności intelektualnej”, „Prawo nowych technologii”, „Nowe technologie i rozwój społeczeństwa informacyjnego – wyzwanie dla ustawodawcy”. Została laureatką konkursu na najlepszą pracę dot. alternatywnych metod rozwiązywania sporów na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej. W trakcie studiów odbyła certyfikowany Kurs Inspektora Ochrony Danych Osobowych.


Powiązane newsy

Publikacje 4
05 wrz 2023

Ochrona (eko) znaków towarowych

Na łamach ostatniego wydania The Trademark Lawyer Magazine ukazał się artykuł o tematyce ochrony eko znaków towarowych autorstwa Anna Sokołowska-Ławniczak Ph.D. i Kaja Seń.

25 sty 2023

Poradnik. Prawo konsumenckie: Dyrektywa Omnibus wprowadza nowy ład

Dyrektywa Omnibus wreszcie obowiązuje w polskim prawie, a Prezes UOKiK mówi: sprawdzam! Dzisiaj w Dziennik Gazeta Prawna eksperci Traple Konarski Podrecki & Partners w Poradniku „Prawo konsumenckie: Dyrektywa Omnibus wprowadza nowy ład” wyjaśniają, jak przedsiębiorcy powinni stosować nowe przepisy.

20 gru 2022

Prawo konsumenckie: dyrektywy towarowa i cyfrowa

Zapraszamy do lektury Poradnika, w którym eksperci TKP przystępnym językiem i na przykładach tłumaczą najistotniejsze kwestie wynikające z implementacji dyrektyw towarowej i cyfrowej.

14 paź 2022

Influencerzy a reklama. Jak dostosować się do rekomendacji prezesa UOKiK

W dzisiejszym wydaniu Dziennika Gazety Prawnej ukazał się specjalny dodatek „Influencerzy a reklama. Jak dostosować się do Rekomendacji prezesa UOKiK”, przygotowany przez ekspertów TKP.

Aktualności 1
20 gru 2022

Prawo konsumenckie: dyrektywy towarowa i cyfrowa

Drodzy Przedsiębiorcy – zostało mniej niż dwa tygodnie do czasu wejścia w życie nowych przepisów regulujących prawa konsumentów!
 
Ale bez obaw – nasi eksperci przygotowali dla Was we współpracy z Dziennik Gazeta Prawna prezent na Święta – Poradnik „Prawo konsumenckie: dyrektywy towarowa i cyfrowa”. W Poradniku przystępnym językiem i na przykładach tłumaczą najistotniejsze kwestie wynikające z implementacji dyrektyw towarowej i cyfrowej.
 
Z Poradnika dowiecie się w szczególności:
 
🔵 Co zyskujemy dzięki implementacji unijnych dyrektyw?
🔵 Kiedy nowe przepisy znajdują zastosowanie?
🔵 Jak rozumieć zgodność produktu z umową?
🔵 Jakie roszczenia przysługiwać będą konsumentom i w jakich okolicznościach?
🔵 Czy konsument może zrezygnować z przysługujących mu praw?
🔵 Z jakimi konsekwencjami muszą liczyć się spóźnialscy?
 
Zapraszamy do lektury pod linkiem.

Wydarzenia 1
14 wrz 2023

Transport produktów leczniczych

18 września odbędzie się szkolenie organizowane przez Trainingmed „Transport produktów leczniczych”.

Blog 8
15 cze 2023

Znak towarowy zgłoszony przez kontrahenta w złej wierze

Naczelny Sąd Administracyjny w jednej z ostatnio rozpatrywanych spraw potwierdził, że zła wiara może polegać na świadomym zgłoszeniu na swoją rzecz cudzego znaku towarowego, używanego przez kontrahenta, bez jego wiedzy i zgody w sytuacji kiedy między zgłaszającym a uprawnionym ze znaku towarowego istniał stosunek szczególnego zaufania. Zgłoszenie znaku identycznego lub podobnego (w zakresie kluczowego elementu odróżniającego) do wcześniejszych znaków innego przedsiębiorcy po ustaniu współpracy należy kwalifikować jako zgłoszenie w złej wierze.

08 maj 2023

Zakaz reklamy nieokreślonych produktów leczniczych, czyli rzecz o programach lojalnościowych w aptekach i hurtowniach farmaceutycznych

W dniu 22 grudnia 2022 r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał orzeczenie w sprawie dotyczącej promocji nieokreślonych produktów leczniczych prowadzonej przez spółkę EUROAPTIEKA, która należy do grupy posiadającej sieć aptek na Łotwie.

07 maj 2023

Nadchodzą zmiany w sprzedaży i reklamowaniu napojów energetycznych

Do Sejmu wpłynął poselski projekt nowelizacji ustawy o zdrowiu publicznym, który reguluje zasady sprzedaży, reklamy i promocji napojów z dodatkiem kofeiny lub tauryny w produkcie gotowym do spożycia. Mowa więc przede wszystkim o tzw. napojach energetycznych. Projekt zakłada wejście w życie nowych przepisów w przyszłym roku, tj. 1 stycznia 2024 r. Na pierwszy plan wysuwa się zakaz sprzedaży napojów z dodatkiem kofeiny lub tauryny osobom poniżej 18 roku życia, na terenie szkół oraz innych jednostek systemu oświaty oraz w automatach. Ale to nie wszystko!

06 maj 2023

Owady jako nowa żywność

Które owady można stosować w produktach spożywczych w Europie? Jakie są wymogi stosowania owadów w żywności i kto może wprowadzać nową żywność do obrotu?

23 gru 2022

Żywność specjalnego przeznaczenia medycznego – nowy wyrok TSUE

Nowa odsłona dyskusji o żywności specjalnego przeznaczenia medycznego pojawiła się na gruncie wyroku TSUE z 27 października 2022 roku. Wyrok zapadł na kanwie sporu pomiędzy spółką Orthomol pharmazeutische Vertriebs GmbH i niemieckim stowarzyszeniem ds. ochrony konkurencji Verband Sozialer Wettbewerb eV oraz dotyczył wprowadzania przez Orthomol na rynek produktów „Orthomol Immun” i „Orthomol AMD extra” jako żywności specjalnego przeznaczenia medycznego.

22 gru 2022

Zmiany w zasadach reklamowania wyrobów medycznych od 1 stycznia 2023 r.

W ustawie z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych znalazły się nowe przepisy dotyczące reklamowania wyrobów medycznych, które będą obowiązywały już od 1 stycznia 2023 r. Jest to więc ostatni dzwonek na zapoznanie się z nadchodzącymi regulacjami.

21 gru 2022

Oświadczenia zdrowotne na liście oczekujących

Zgodnie z rozporządzeniem nr 1924/2006 przez oświadczenie zdrowotne należy rozumieć każde oświadczenie, które stwierdza, sugeruje lub daje do zrozumienia, że istnieje związek pomiędzy kategorią żywności, daną żywnością lub jednym z jej składników, a zdrowiem.

04 paź 2022

Zmiany w reklamowaniu suplementów diety

W wykazie  prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów znalazły się założenia do projektu ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Wynika z nich wprowadzenie szczegółowych zasad związanych z prezentacją i reklamowaniem suplementów diety. Planowany termin przyjęcia projektu przez Radę Ministrów to IV kwartał 2022 r.

Poznaj nasz zespół

Małgorzata Kutaj

AdwokatAplikant rzecznikowskiManaging Associate

Patrycja Gierdal

Aplikantka adwokackaJunior Associate