Reklama i promocja

O specjalizacji

Działania promocyjne i reklamowe, w tym w szczególności w przestrzeni cyfrowej, to obecnie jedno z podstawowych narzędzi komunikacji i rozwoju marki. Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Oferujemy Klientom możliwość skorzystania ze wsparcia prawnego dotyczącego szeroko rozumianego prawa reklamy i promocji, w tym również jej nowoczesnych form, jak np. influencer marketing.

Eksperci z zespołu Media Communication & Entertainment zapewniają specjalistyczne wsparcie w prowadzonych działaniach marketingowych, zarówno online, jak i offline. Rozumiemy, że obecnie działania marketingowe i promocyjne często stanowią główny element strategii rozwoju firmy. Proponujemy więc wyłącznie sprawdzone, bezpieczne działania, uwzględniając przy tym kwestie wizerunkowe i specyfikę konkretnej branży.

Prawo reklamy i promocji to specyficzna gałąź prawa. Wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale również marketingowego wyczucia i orientacji w obecnych tendencjach. Nasi specjaliści zapewniają Klientom i jedno i drugie.

Co robimy?
  • opiniujemy i negocjujemy wszelkiego rodzaju umowy branżowe, w tym w szczególności sponsoringowe, z uwzględnieniem działań w mediach społecznościowych i specyfiki danej branży,
  • kompleksowo analizujemy działania marketingowe i weryfikujemy materiały promocyjne, w tym również materiały niestandardowe,
  • pomagamy w uregulowaniu współpracy z influencerami, osobami publicznymi, celebrytami, sportowcami i e-sportowcami,
  • doradzamy w zakresie reklamy produktów i usług sensytywnych, w szczególności: napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych, produktów leczniczych, suplementów diety, jak również gier hazardowych,
  • reprezentujemy Klientów w sporach dotyczących prowadzonych działań reklamowych i promocyjnych w tym w m.in. w branży spożywczej, kosmetycznej, farmaceutycznej, alkoholowej i telekomunikacyjnej.
  • prowadzimy szkolenia i warsztaty z zakresu szeroko rozumianego prawa reklamy, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki dotyczącej stosowania narzędzi i kanałów marketingowych.
Korzyści ze współpracy

Prawo reklamy i promocji nierozerwalnie wiąże się z innymi gałęziami prawa, takimi jak m.in. własność intelektualna, czy ochrona danych osobowych. Specjalizujemy się w każdej z nich. Dzięki interdyscyplinarnemu podejściu nasi Klienci otrzymują wyczerpujące wsparcie w każdej sytuacji.

Dbamy nie tylko o bezpieczeństwo prawne działań reklamowych, czy promocyjnych. Sprawujemy także pieczę nad wszystkimi aktywnościami, które dzieją się „po drodze”. Szybko identyfikujemy potencjalne ryzyka i proponujemy działania alternatywne. Monitorujemy zmiany w prawie i w razie potrzeby wdrażamy je u naszych Klientów.

Doskonale rozumiemy, jak ważne w marketingu jest sprawne, zwinne działanie oraz ciągła gotowość do zmian. Pracujemy profesjonalnie, ale jednocześnie jesteśmy otwarci na sugestie i oczekiwania Klientów. 

Partnerstwo i zrozumienie branży, w której działa Klient, uznajemy za fundamenty udanej współpracy.

Dlaczego warto?
  • umiejętność zrozumiałego dla Klienta wyjaśnienia istoty problemu i podejmowanych działań,
  • znajomość specyfiki branży marketingu i reklamy, w tym stały monitoring zmian na rynku usług reklamowych, w szczególności cyfrowych,
  • gotowość do szybkiego wdrażania niezbędnych działań i otwartość na niestandardowe rozwiązania,
  • bogate doświadczenie w przygotowaniu pod kątem prawnym kampanii i materiałów reklamowych, akcji promocyjnych, programów lojalnościowych i promocyjnych oraz reklamy produktów i usług sensytywnych,
  • stały, bezpośredni kontakt ze specjalistą.

Doradcy

Powiązane artykuły

10 kwi 2025

Przyszłość elektromobilności w świetle unijnych regulacji. W jakim kierunku zmierza branża motoryzacyjna w UE? 

Europejski sektor motoryzacyjny mierzy się obecnie z wyzwaniami, szczególnie w zakresie sprzedaży i rozwoju pojazdów elektrycznych.

27 mar 2025

IP Insights - Slogany jako znaki towarowe

W najnowszym IP Insights przyjrzymy się możliwości rejestrowania sloganów jako znaków towarowych.

26 mar 2025

Projekt nowelizacji ustawy tytoniowej

W styczniu Rada Ministrów przedstawiła Marszałkowi Sejmu projekt nowelizacji Ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych.  

20 mar 2025

Projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości

Rządowego Centrum Legislacji opublikowało przygotowany przez Ministerstwo Zdrowia projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości.

14 lut 2025

Rozporządzenie 2024/900 a reklama polityczna online – nowe zasady dla branży reklamowej

Nowe przepisy wprowadzają zmiany w zakresie reklamy politycznej online. Aby uniknąć ryzyka naruszenia przepisów oraz dotkliwych sankcji, warto podjąć kroki, które zapewnią zgodność z regulacjami i zwiększą transparentność działań reklamowych. Kompleksowy audyt, aktualizacja wzorów umów i wdrożenie nowych procedur to kluczowe środki, które z pewnością pozwolą na dostosowanie się do nowych wymogów, a idąc dalej, na bezpieczne prowadzenie kampanii w zakresie reklamy politycznej.

13 lut 2025

Legalny marketing w social mediach: 5 zasad, jak prowadzić kampanie zgodne z prawem

Walentynki to nie tylko czas miłości i romantycznych gestów, ale także okres wzmożonej aktywności marketingowej. Przedsiębiorcy i agencje reklamowe prześcigają się w kreatywnych kampaniach – od konkursów i rozdań po limitowane edycje produktów. Współprace z influencerami zalewają media społecznościowe rekomendacjami „idealnych” prezentów, a przekaz reklamowy buduje atmosferę pełną emocji i zaangażowania. Ale czy wystarczy dobry pomysł, by od razu ruszyć z kampanią? Niezgodność z prawem może kosztować więcej niż kolacja w ekskluzywnej restauracji, a wizerunkowe wpadki bywają bardziej bolesne niż nietrafiony prezent. W świecie social mediów, w którym także obowiązują różne regulacje, znajomość zasad prawnych to nie opcja – to konieczność. Jak więc prowadzić skuteczną i legalną kampanię? Oto 5 zasad, które każdy specjalista ds. reklamy musi znać.

31 sty 2025

Zakaz sprzedaży e-papierosów nieletnim

Ochrona zdrowia, szczególnie osób nieletnich, to główny cel pakietu projektów ustaw regulujących rynek wyrobów tytoniowych i podobnych (dalej: „Pakiet”), ogłoszonego przez rząd 21 stycznia 2025 r. Regulacje te mają za zadanie ograniczenie i utrudnienie dostępu dzieci i młodzieży do e-papierosów, przez zakaz sprzedaży wyrobów, w tym przez Internet, oraz w automatach, a także wprowadzenie zakazu reklamy oraz promocji e-papierosów.

26 cze 2024

Influencerzy jako twórcy kontentu w Internecie – konkluzje Rady Unii Europejskie

Rada UE w ramach obszaru: Edukacja, Młodzież, Kultura i Sport przyjęła konkluzje dotyczące wspierania influencerów jako twórców treści online. Zapraszamy do lektury krótkiego podsumowania konkluzji dotyczących influencerów.

05 cze 2024

Reklama dla dzieci i młodzieży – najważniejsze zasady

Najmłodsi odbiorcy przekazów reklamowych nierzadko są ogromnymi fanami reklam. Twórcy reklam z powodzeniem wykorzystują ten fakt i starają się przyciągnąć młodego widza poprzez popularne motywy filmowe i bajkowe, żywe kolory czy określoną muzykę.

27 mar 2024

Reklama także polityczna! Opublikowano Rozporządzenie ws. Przejrzystości i targetowania reklamy politycznej.  

Opublikowano Rozporządzenie w sprawie przejrzystości i targetowania reklamy politycznej. 

29 lut 2024

Reklama napojów (bez)alkoholowych 

Reklama i promocja napojów alkoholowych od zawsze budzi wiele emocji. Branża reklamowa dyskutuje nad prawnym, ale także etycznym aspektem reklamy tego sektora produktów.  

22 lut 2024

Napoje (bez)alkoholowe – sprzedaż i reklama piwa, wina, wódki 0 %

Kwestie związane z legalnością prowadzenia sprzedaży i reklamy napojów alkoholowych budzą ostatnio coraz większe zainteresowanie. Nierzadko wskazuje się, że podobnym restrykcjom co do  sprzedaży piwa, wina, whisky lub wódki małoletnim czy ich reklamy powinny podlegać także warianty „bezalkoholowe” tych produktów.