Małgorzata Soppa-Garstecka

Radczyni prawnaSenior Associate

Bio

Specjalizuje się w prawie gospodarczym, prawie własności intelektualnej i prawie cywilnym. W kancelarii uczestniczy w pracach zespołu Media Communication & Entertainment. Obsługuje klientów z branży e-commerce oraz doradza w zakresie prawa nowych technologii, reklamy i promocji czy dóbr osobistych. Uczestniczy także w projektach prowadzonych w 19 jurysdykcjach Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla klienta z branży technologicznej z sektora usług internetowych.

Doświadczenie zawodowe zdobywała w krakowskich kancelariach świadczących usługi w zakresie obsługi prawnej przedsiębiorstw, a także w dziale prawnym jednej z krakowskich grup deweloperskich, uczestnicząc między innymi w procesach komercjalizacji i sprzedaży inwestycji na rynkach warszawskim i krakowskim.    

Radczyni prawna wpisana na listę Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie. Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, broniąc pracę magisterską na temat powstania odrębnej własności lokalu. Jest również absolwentką kierunku Prawo Własności Intelektualnej i Nowych Mediów na WPiA UJ, który zakończyła obroną pracy pt. Let’s Play a prawa autorskie do gry komputerowej .

Biegle posługuje się językiem angielskim.


Powiązane newsy

Aktualności 3
15 wrz 2022

CEE Legal HUB BootCamp 2022

W dniach 14-16 września 2022 r. na Kampusie Google for Startups w Warszawie będzie miał miejsce kolejny CEE Legal HUB BootCamp 2022.  

04 lip 2022

Kancelaria TKP doradzała T-Mobile przy wdrożeniu telewizji internetowej

Serdecznie gratulujemy T-Mobile Polska startu nowej oferty usług telekomunikacyjnych, w ramach której operator będzie świadczył usługi telewizji internetowej ze 130 programami telewizyjnymi. Innowacyjność projektu polega na tym, że standardowy model IPTV został wzmocniony przez funkcjonalność OTT.

21 wrz 2021

Małgorzata Soppa-Garstecka i Michał Sobolewski dołączyli do grona radców prawnych

Z wielką radością informujemy, że Małgorzata Soppa-Garstecka
i Michał Sobolewski w dniu 16 września 2021 r. złożyli uroczyste ślubowanie i oficjalnie dołączyli do grona radców prawnych.

Blog 4
11 paź 2022

Informowanie o sponsorowaniu imprez przez producentów i dystrybutorów napojów alkoholowych

Ustawa o wychowaniu w trzeźwości, która rygorystycznie traktuje reklamę i promocję napojów alkoholowych, pozostawia jednocześnie dość duże możliwości w zakresie informowania o sponsorowaniu imprez przez producentów i dystrybutorów napojów alkoholowych. Możliwości te różnią się w zależności od tego, wokół jakiego rodzaju napojów skupia się zasadnicza działalność danego producenta czy dystrybutora.

03 mar 2022

Prosumenci a regulamin świadczenia usług w Internecie

Z dniem 1 stycznia 2021 r. weszły w życie zmiany do Kodeksu cywilnego[1] oraz ustawy o prawach konsumenta[2], które wprowadzają do obrotu prawnego przepisy dotyczące tzw. prosumentów. Pojawiło się w związku z tym sporo wątpliwości, a wielu przedsiębiorców nie wie, jak zmiana ta wpływa na ich relacje z niektórymi kontrahentami. Zmiana zasad traktowania kontrahentów będących prosumentami powinna znajdować odzwierciedlenie w regulaminach usług świadczonych drogą elektroniczną i w regulaminach sklepów internetowych. Adresatami tych regulaminów są często przedsiębiorcy, którzy jednocześnie są też prosumentami – niejednokrotnie nie zdając sobie z tego sprawy. Warto zaznaczyć, że znowelizowanych przepisów dotyczących szczególnych uprawnień prosumentów nie stosuje się do umów zawartych przed 1 stycznia 2021 r.[3]

21 kw. 2021

10 powodów, dla których Europa potrzebuje Aktu o usługach cyfrowych (Digital Services Act)

Niniejszy artykuł stanowi fragment publikacji pt. „Akt o usługach cyfrowych. Kompendium”, która w całości poświęcona została omówieniu założeń projektu Aktu o usługach cyfrowych.

12 kw. 2021

Zasady reklamy alkoholi mocnych w mediach społecznościowych

Ustawa o wychowaniu w trzeźwości zakazuje reklamy napojów alkoholowych, z wyjątkiem piwa[1]. Zgodnie z ustawą za reklamę napojów alkoholowych uważa się jednak jedynie działania o charakterze publicznym. Oznacza to, że zakaz nie obejmuje reklamy skierowanej do zamkniętego, znanego z góry kręgu odbiorców – co może otwierać możliwości dla reklamy wysokoprocentowych napojów alkoholowych także w Internecie.

Poznaj nasz zespół