Media elektroniczne

O specjalizacji

Media elektroniczne na stałe zagościły w naszym codziennym życiu. Big data, AI, IoT, machine learning, blockchain, czy gaming to nieodłączne elementy obiegu informacji we współczesnym świecie, wymagające innowacyjnego podejścia do obsługi prawnej.

Oferujemy specjalistyczne wsparcie portalom internetowym, producentom i deweloperom gier, przedsiębiorcom działającym w e-biznesie oraz innym podmiotom, zaangażowanym w świat mediów elektronicznych. Wspieramy także Klientów potrzebujących pomocy prawnej w zakresie mediów tradycyjnych. Nasza obsługa ma charakter krajowy oraz międzynarodowy.

Proponowane działania zawsze dostosowujemy do potrzeb Klienta. Nie działamy automatycznie – na analizę sprawy poświęcamy dokładnie tyle czasu, ile wymagają tego okoliczności. Równocześnie wyróżnia nas gotowość do opracowywania i wdrażania odważnych, niestandardowych strategii.

Wierzymy, że obsługa prawna Klientów działających w mediach elektronicznych, to coś więcej niż analiza przepisów i reprezentacja w sądzie. To także innowacyjne podejście, zrozumienie specyfiki działalności w mediach i gotowość do ciągłych zmian.

Zapewniamy obsługę prawną na miarę potrzeb nowoczesnych i wymagających przedsiębiorców. 

Co robimy?
  • kompleksowo obsługujemy podmioty zajmujące się obiegiem informacji w Internecie, w tym w szczególności portale i serwisy internetowe oraz dostawców treści i usług cyfrowych,
  • obsługujemy podmioty z branż e-sportu i gamingu – zawodników, influencerów, streamerów, producentów i deweloperów gier, agencje gamingowe oraz organizatorów turniejów e-sportowych,
  • prowadzimy punkt kontaktowy “TKP Influ Legal Support” dla influencerek/-ów oraz osób przewodzących grupom influencerskim, który pozwala im uzyskać poradę prawną w zamian za udzielenie dobrowolnej zgody marketingowej. Regulamin inicjatywy jest dostępny tutaj, a Formularz zgłoszeniowy tutaj,
  • oferujemy profesjonalne wsparcie e-biznesu, w tym w szczególności sporządzamy niezbędną dokumentację oraz obsługujemy umowy dotyczące treści cyfrowych,
  • prowadzimy postępowania przed sądami oraz organami administracji publicznej z zakresu ochrony dóbr osobistych, prawa nowych technologii oraz praw własności intelektualnej.
Korzyści ze współpracy

Obsługa przedsiębiorstw działających w świecie mediów elektronicznych, to obsługa wieloaspektowa. Naszym Klientom zapewniamy pomoc z różnych obszarów prawa. Oferujemy wsparcie z zakresu m.in. własności intelektualnej, IT i nowych technologii, ochrony konsumenta, ochrony danych osobowych, czy zwalczania nieuczciwej konkurencji.

Istotną korzyścią jest możliwość skorzystania z pomocy nie tylko na obszarze naszego kraju. Jako jedna z nielicznych polskich kancelarii świadczymy obsługę prawną na poziomie ponadnarodowym. Dzięki działaniom w ramach tzw. shared services center, zapewniamy interdyscyplinarne, merytoryczne wsparcie działań Klientów w Polsce i 18 jurysdykcjach Europy Środkowo-Wschodniej (Rumunia, Mołdawia, Bułgaria, Litwa, Łotwa, Estonia, Serbia, Czarnogóra, Chorwacja, Słowenia, Czechy, Słowacja, Węgry, Bośnia i Hercegowina, Północna Macedonia, Albania, Kosowo, Malta).

Doskonale rozumiemy specyfikę działania w mediach elektronicznych. Sprawnie łączymy nasze know-how z różnych obszarów prawa, aby zapewnić Klientom najskuteczniejsze możliwe wsparcie.

Dlaczego warto?
  • odwaga we wdrażaniu nowatorskich rozwiązań prawnych,
  • doświadczenie w pracy z m.in. portalami internetowymi, branżą gamingową i e-sportu, influencerami, wydawcami tradycyjnymi (prasa, radio, telewizja) i szeroko rozumianą branżą e-commerce,
  • zrozumienie specyfiki mediów elektronicznych,
  • bogate doświadczenie procesowe,
  • praktyczne podejście i wysoka motywacja.

Doradcy

Powiązane artykuły

23 kwi 2025

Projekt ustawy zapewniającej stosowanie rozporządzenia Platform-to-business.

Początkiem kwietnia do Sejmu wpłynął rządowy projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu zapewnienia stosowania przepisów prawa Unii Europejskiej poprawiających funkcjonowanie rynku wewnętrznego (druk nr 1174).

09 kwi 2025

Ruszyły konsultacje społeczne dotyczące projektu „Wytycznych dla podmiotów gospodarczych w zakresie zapewniania dostępności produktów i usług”.

2 kwietnia Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) ogłosił konsultacje społeczne do projektu „Wytycznych dla podmiotów gospodarczych w zakresie zapewniania dostępności produktów i usług”.

02 kwi 2025

Kolejna wersja projektu ustawy o nadzorze nad ogólnym bezpieczeństwem produktów.

28 marca 2025 Rządowe Centrum Legislacji (RCL) opublikowało kolejną wersję projektu ustawy o nadzorze nad ogólnym bezpieczeństwem produktów (GPSR).

26 mar 2025

Ranking Legal 500 2025

Z dumą informujemy, że kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy została wyróżniona w 5 obszarach praktyk przez The Legal 500 (Legalease) EMEA 2024!

10 mar 2025

Spełnienie wymagań dostępności w Internecie. Jakie obowiązki wynikają z nowej ustawy?  

Niewielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, że tzw. ustawa o dostępności może dotyczyć także ich działalności w sieci. Ustawa ta przewiduje między innymi obowiązek zapewnienia jednolitości stron internetowych i aplikacji mobilnych przez zapewnienie ich postrzegalności, funkcjonalności, zrozumiałości i kompatybilności. Co istotne, obowiązek ten obejmuje nie tylko potocznie rozumiane usługi e-commerce, ale również niemal każde świadczenie i oferowanie usług przez Internet.

13 lut 2025

E-commerce - compliance DAC-7

Kancelaria oferuje kompleksowe wsparcie prawne w zakresie obowiązków stosowania procedur należytej staranności oraz obowiązków sprawozdawczych nałożonych na operatorów platform cyfrowych na mocy ustawy implementującej dyrektywę DAC-7.

13 lut 2025

Legalny marketing w social mediach: 5 zasad, jak prowadzić kampanie zgodne z prawem

Walentynki to nie tylko czas miłości i romantycznych gestów, ale także okres wzmożonej aktywności marketingowej. Przedsiębiorcy i agencje reklamowe prześcigają się w kreatywnych kampaniach – od konkursów i rozdań po limitowane edycje produktów. Współprace z influencerami zalewają media społecznościowe rekomendacjami „idealnych” prezentów, a przekaz reklamowy buduje atmosferę pełną emocji i zaangażowania. Ale czy wystarczy dobry pomysł, by od razu ruszyć z kampanią? Niezgodność z prawem może kosztować więcej niż kolacja w ekskluzywnej restauracji, a wizerunkowe wpadki bywają bardziej bolesne niż nietrafiony prezent. W świecie social mediów, w którym także obowiązują różne regulacje, znajomość zasad prawnych to nie opcja – to konieczność. Jak więc prowadzić skuteczną i legalną kampanię? Oto 5 zasad, które każdy specjalista ds. reklamy musi znać.

08 sty 2025

Nowe technologie (2025) – legislacja i regulacja w Polsce i Unii Europejskiej (od A do Z)

Zapraszamy do lektury najnowszej publikacji autorstwa mec. Xawerego Konarskiego pt.: „Nowe technologie (2025) – legislacja i regulacja w Polsce i Unii Europejskiej od A do Z”.

07 sty 2025

Instytucja „ślepych” pozwów (perspektywa cywilistyczna)

Sejm prowadzi aktualnie prace nad ustawą o tzw. „ślepych” pozwach. W listopadzie br. odbyło się pierwsze czytanie projektu nowelizacji kodeksu postępowania cywilnego (k.p.c.), autorstwa posłów Polski 2050[1]. Wprowadza on do k.p.c. nowe postępowanie odrębne, służące ochronie dóbr osobistych, skierowane przeciwko osobom o nieznanej tożsamości[2]. Przedmiotowy Projekt po pierwszym czytaniu został skierowany do dalszych prac, tj. do sejmowej komisji nadzwyczajnej do spraw zmian w kodyfikacjach.

28 paź 2024

It’s a trap! Prawne pułapki w akcjach marketingowych influencerów

Konkursy i giveaway’e to popularne narzędzia wykorzystywane przez marki i influencerów, aby angażować społeczność – ale czy na pewno są one zgodne z przepisami? Bez odpowiedniego planowania, akcje z elementem losowości mogą podlegać przepisom ustawy o grach hazardowych. 

08 paź 2024

TDM wreszcie w polskim prawie. Co wprowadza w tym zakresie nowelizacja prawa autorskiego? 

20 września 2024 r. weszła w życie nowelizacja polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (PrAut), która z 3-letnim opóźnianiem zaimplementowała Dyrektywę ws. prawa autorskiego i praw pokrewnych na jednolitym rynku cyfrowym (DSM). Jednym z obszarów zmian jest dozwolony użytek w zakresie eksploracji tekstów i danych: Text and Data Mining – TDM (art. 6 ust. 1 pkt 22, art. 262, 263 PrAut). 

18 wrz 2024

TKP Influ Legal Support

Zapraszamy influencerki, influencerów, a także osoby prowadzące grupy influencerskie, które prowadzą działalność gospodarczą, do udziału w naszej inicjatywie pro bono: ”TKP Influ Legal Support”. Utworzony przez zespół Media Communication & Entertainment punkt kontaktowy pozwala uzyskać bezpłatną poradę prawną w zamian za udzielenie dobrowolnej zgody marketingowej.