Media elektroniczne

O specjalizacji

Media elektroniczne na stałe zagościły w naszym codziennym życiu. Big data, AI, IoT, machine learning, blockchain, czy gaming to nieodłączne elementy obiegu informacji we współczesnym świecie, wymagające innowacyjnego podejścia do obsługi prawnej.

Oferujemy specjalistyczne wsparcie portalom internetowym, producentom i deweloperom gier, przedsiębiorcom działającym w e-biznesie oraz innym podmiotom, zaangażowanym w świat mediów elektronicznych. Wspieramy także Klientów potrzebujących pomocy prawnej w zakresie mediów tradycyjnych. Nasza obsługa ma charakter krajowy oraz międzynarodowy.

Proponowane działania zawsze dostosowujemy do potrzeb Klienta. Nie działamy automatycznie – na analizę sprawy poświęcamy dokładnie tyle czasu, ile wymagają tego okoliczności. Równocześnie wyróżnia nas gotowość do opracowywania i wdrażania odważnych, niestandardowych strategii.

Wierzymy, że obsługa prawna Klientów działających w mediach elektronicznych, to coś więcej niż analiza przepisów i reprezentacja w sądzie. To także innowacyjne podejście, zrozumienie specyfiki działalności w mediach i gotowość do ciągłych zmian. 

Zapewniamy obsługę prawną na miarę potrzeb nowoczesnych i wymagających przedsiębiorców. 

Co robimy?
  • kompleksowo obsługujemy podmioty zajmujące się obiegiem informacji w Internecie, w tym w szczególności portale i serwisy internetowe oraz dostawców treści i usług cyfrowych,
  • obsługujemy podmioty z branż e-sportu i gamingu – zawodników, influencerów, streamerów, producentów i deweloperów gier, agencje gamingowe oraz organizatorów turniejów e-sportowych,
  • oferujemy profesjonalne wsparcie e-biznesu, w tym w szczególności sporządzamy niezbędną dokumentację oraz obsługujemy umowy dotyczące treści cyfrowych,
  • prowadzimy postępowania przed sądami oraz organami administracji publicznej z zakresu ochrony dóbr osobistych, prawa nowych technologii oraz praw własności intelektualnej.
Korzyści ze współpracy

Obsługa przedsiębiorstw działających w świecie mediów elektronicznych, to obsługa wieloaspektowa. Naszym Klientom zapewniamy pomoc z różnych obszarów prawa. Oferujemy wsparcie z zakresu m.in. własności intelektualnej, IT i nowych technologii, ochrony konsumenta, ochrony danych osobowych, czy zwalczania nieuczciwej konkurencji.

Istotną korzyścią jest możliwość skorzystania z pomocy nie tylko na obszarze naszego kraju. Jako jedna z nielicznych polskich kancelarii świadczymy obsługę prawną na poziomie ponadnarodowym. Dzięki działaniom w ramach tzw. shared services center, zapewniamy interdyscyplinarne, merytoryczne wsparcie działań Klientów w Polsce i 18 jurysdykcjach Europy Środkowo-Wschodniej (Rumunia, Mołdawia, Bułgaria, Litwa, Łotwa, Estonia, Serbia, Czarnogóra, Chorwacja, Słowenia, Czechy, Słowacja, Węgry, Bośnia i Hercegowina, Północna Macedonia, Albania, Kosowo, Malta).

Doskonale rozumiemy specyfikę działania w mediach elektronicznych. Sprawnie łączymy nasze know-how z różnych obszarów prawa, aby zapewnić Klientom najskuteczniejsze możliwe wsparcie.

Dlaczego warto?
  • odwaga we wdrażaniu nowatorskich rozwiązań prawnych,
  • doświadczenie w pracy z m.in. portalami internetowymi, branżą gamingową i e-sportu, influencerami, wydawcami tradycyjnymi (prasa, radio, telewizja) i szeroko rozumianą branżą e-commerce,
  • zrozumienie specyfiki mediów elektronicznych,
  • bogate doświadczenie procesowe,
  • praktyczne podejście i wysoka motywacja.

Doradcy

Powiązane artykuły

06 mar 2024

149 000 zł kary pieniężnej za brak wpisu do rejestru VOD

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pierwszy raz ukarała dostawcę audiowizualnej usługi medialnej na żądanie (VOD) za brak zgłoszenia o wpis do rejestru VOD.

22 lut 2024

TKP doradza MEGOGO przy uruchomieniu serwisu OTT w Polsce

Serdecznie gratulujemy MEGOGO uruchomienia serwisu OTT w Polsce! Cieszymy się, że zespół Media Communication & Entertainment kancelarii Traple Konarski Podrecki & Partners , na czele z Xawery Konarski i Arkadiusz Baran, mógł być częścią tego sukcesu.

13 gru 2023

Dwie inicjatywy Komisji Europejskiej dot. DSA

Akt o Usługach Cyfrowych zbliża się wielkimi krokami, dlatego również Komisja Europejska przyspiesza ze swoimi inicjatywami.

16 lis 2023

Rozporządzenie w sprawie reklam politycznych - osiągnięto wstępne porozumienie

Przedstawiciele PE i hiszpańskiej prezydencji w Radzie UE wypracowali wstępne porozumienie w sprawie harmonizacji i ujednolicenia przepisów dotyczących reklamy politycznej w UE. 

Reklama polityczna w dużej części przeniosła się do Internetu i krajowe przepisy regulujące ten rodzaj reklamy okazały się niewystarczające i nie zapobiegły nadużyciom. Nowe regulacje mają sprawić, że kampanie wyborcze i referendalne będą bardziej przejrzyste i trudniej będzie w nie ingerować.

18 paź 2023

Europejski Akt o Wolności Mediów coraz bliżej

W odpowiedzi na rosnące zagrożenie dla wolności mediów w UE, Parlament Europejski przyjął 3 października 2023 r. stanowisko w sprawie Europejskiego Aktu o Wolności Mediów (European Media Freedom Act – EMFA). Za EMFA opowiedziało się 448 europosłów, 102 było przeciw, a 75 wstrzymało się od głosu.

Europejski Akt o Wolności Mediów ma na celu wzmocnienie przejrzystości mediów w Unii Europejskiej, zapewnienie mediom niezależności i ochrony przed polityczną lub gospodarczą ingerencją. 

Co się zmieni?

11 paź 2023

Końcem września Komisja Europejska uruchomiła bazę danych DSA Transparency Database

Artykuł 17 Aktu o Usługach Cyfrowych nakłada na dostawców usług hostingowych obowiązek przedstawiania wszystkim zainteresowanym odbiorcom usługi jasnych i konkretnych uzasadnień podejmowanych działań stanowiących moderowanie treści. 

13 wrz 2023

Penalizacja patostreamingu – polski ustawodawca walczy z treściami szkodliwymi w Internecie

W Polsce podejmuje się starania, aby uregulować rynek influencer marketingu. Pierwszym poważnym krokiem było zaangażowanie się UOKiK w oznaczanie reklam przez influencerów. Aktualnie ustawodawca skupia się na zwalczaniu treści patoinfluencerów w Internecie (patostreaming).

02 sie 2023

Nowe stanowisko KRRiT w sprawie rozszczepiania sygnału programu w celu stosowania reklam w technologii DAI

25 lipca br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjęła stanowisko w sprawie interpretacji art. 44b ustawy o radiofonii i telewizji.

19 lip 2023

Sejm zrezygnował z zakazu reklamy i promocji napojów energetyzujących

13 lipca br. Sejm uchwalił nowelizację stawy o zdrowiu publicznym, która wprowadza zakaz sprzedaży napojów z dodatkiem tauryny i kofeiny osobom małoletnim.

9 lutego br. do Sejmu wpłynął poselski projekt nowelizacji ustawy o zdrowiu publicznym. Zakładał on wprowadzenie zakazu sprzedaży napojów energetyzujących osobom poniżej 18. roku życia oraz ograniczenia w zakresie ich reklamowania i promowania. 

12 lip 2023

Kolejne regulacje dla influencerów to tylko kwestia czasu. Europa już pracuje

Zgodnie z raportem “The State of Influencer Marketing 2023: Benchmark Report” opublikowanym na łamach Influencer Marketing Hub – rynek #influencer marketingu ma osiągnąć wartość 21,1 mld dolarów w 2023 r.  To jednak nic w porównaniu z szacunkami na 2029 r., kiedy to przemysł influencer marketingu ma osiągnąć wartość 69,92 mld dolarów (według Data Bridge Market Research).  Z uwagi na wartość branży i jej wpływ na resztę społeczeństwa cyfrowego nie dziwi fakt przystępowania kolejnych państw do prac nad przepisami dotyczącymi influencerów. Przełomowa dla nich może być aktualnie procedowana we Francji ustawa o influencerach.

05 lip 2023

Rozporządzenie wykonawcze Komisji nr 2023/1201 w sprawie kontroli VLOP i VLOSE na gruntach Aktu o Usługach Cyfrowych

22 czerwca w Dzienniku Urzędowym UE opublikowane zostało Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2023/1201 z dnia 21 czerwca 2023 r. w sprawie szczegółowych zasad dotyczących prowadzenia przez Komisję niektórych postępowań na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 (Akt o Usługach Cyfrowych).

29 cze 2023

Reklama i promocja w ustawie alkoholowej a komunikacja marki w social mediach - artykuł w Rzeczpospolitej

Jak wygląda komunikacja marek napojów alkoholowych w mediach społecznościowych i czym różni się reklama od komunikacji marki napoju alkoholowego z wykorzystaniem zamkniętego kręgu odbiorców przekazu?