Media elektroniczne

O specjalizacji

Media elektroniczne na stałe zagościły w naszym codziennym życiu. Big data, AI, IoT, machine learning, blockchain, czy gaming to nieodłączne elementy obiegu informacji we współczesnym świecie, wymagające innowacyjnego podejścia do obsługi prawnej.

Oferujemy specjalistyczne wsparcie portalom internetowym, producentom i deweloperom gier, przedsiębiorcom działającym w e-biznesie oraz innym podmiotom, zaangażowanym w świat mediów elektronicznych. Wspieramy także Klientów potrzebujących pomocy prawnej w zakresie mediów tradycyjnych. Nasza obsługa ma charakter krajowy oraz międzynarodowy.

Proponowane działania zawsze dostosowujemy do potrzeb Klienta. Nie działamy automatycznie – na analizę sprawy poświęcamy dokładnie tyle czasu, ile wymagają tego okoliczności. Równocześnie wyróżnia nas gotowość do opracowywania i wdrażania odważnych, niestandardowych strategii.

Wierzymy, że obsługa prawna Klientów działających w mediach elektronicznych, to coś więcej niż analiza przepisów i reprezentacja w sądzie. To także innowacyjne podejście, zrozumienie specyfiki działalności w mediach i gotowość do ciągłych zmian.

Zapewniamy obsługę prawną na miarę potrzeb nowoczesnych i wymagających przedsiębiorców. 

Co robimy?
  • kompleksowo obsługujemy podmioty zajmujące się obiegiem informacji w Internecie, w tym w szczególności portale i serwisy internetowe oraz dostawców treści i usług cyfrowych,
  • obsługujemy podmioty z branż e-sportu i gamingu – zawodników, influencerów, streamerów, producentów i deweloperów gier, agencje gamingowe oraz organizatorów turniejów e-sportowych,
  • prowadzimy punkt kontaktowy “TKP Influ Legal Support” dla influencerek/-ów oraz osób przewodzących grupom influencerskim, który pozwala im uzyskać poradę prawną w zamian za udzielenie dobrowolnej zgody marketingowej. Regulamin inicjatywy jest dostępny tutaj, a Formularz zgłoszeniowy tutaj,
  • oferujemy profesjonalne wsparcie e-biznesu, w tym w szczególności sporządzamy niezbędną dokumentację oraz obsługujemy umowy dotyczące treści cyfrowych,
  • prowadzimy postępowania przed sądami oraz organami administracji publicznej z zakresu ochrony dóbr osobistych, prawa nowych technologii oraz praw własności intelektualnej.
Korzyści ze współpracy

Obsługa przedsiębiorstw działających w świecie mediów elektronicznych, to obsługa wieloaspektowa. Naszym Klientom zapewniamy pomoc z różnych obszarów prawa. Oferujemy wsparcie z zakresu m.in. własności intelektualnej, IT i nowych technologii, ochrony konsumenta, ochrony danych osobowych, czy zwalczania nieuczciwej konkurencji.

Istotną korzyścią jest możliwość skorzystania z pomocy nie tylko na obszarze naszego kraju. Jako jedna z nielicznych polskich kancelarii świadczymy obsługę prawną na poziomie ponadnarodowym. Dzięki działaniom w ramach tzw. shared services center, zapewniamy interdyscyplinarne, merytoryczne wsparcie działań Klientów w Polsce i 18 jurysdykcjach Europy Środkowo-Wschodniej (Rumunia, Mołdawia, Bułgaria, Litwa, Łotwa, Estonia, Serbia, Czarnogóra, Chorwacja, Słowenia, Czechy, Słowacja, Węgry, Bośnia i Hercegowina, Północna Macedonia, Albania, Kosowo, Malta).

Doskonale rozumiemy specyfikę działania w mediach elektronicznych. Sprawnie łączymy nasze know-how z różnych obszarów prawa, aby zapewnić Klientom najskuteczniejsze możliwe wsparcie.

Dlaczego warto?
  • odwaga we wdrażaniu nowatorskich rozwiązań prawnych,
  • doświadczenie w pracy z m.in. portalami internetowymi, branżą gamingową i e-sportu, influencerami, wydawcami tradycyjnymi (prasa, radio, telewizja) i szeroko rozumianą branżą e-commerce,
  • zrozumienie specyfiki mediów elektronicznych,
  • bogate doświadczenie procesowe,
  • praktyczne podejście i wysoka motywacja.

Doradcy

Powiązane artykuły

05 lis 2025

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego zaprezentowało filary nowelizacji ustawy medialnej

Dnia 30 października 2025 r. zaprezentowane zostały podstawowe obszary przyszłej nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, która ma zostać przygotowana przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

13 paź 2025

Nowe zasady reklamy politycznej w Unii Europejskiej. Jak Rozporządzenie 2024/900 zmienia reguły komunikacji?

Celem Rozporządzenia 2024/900 jest ujednolicenie zasad dotyczących reklamy politycznej, zwłaszcza jej przejrzystości i targetowania, w całej Unii Europejskiej. Nowe wymogi mają bezprecedensowy charakter – dotychczas żadne przepisy nie regulowały konkretnych przekazów marketingowych w tak szerokim zakresie.

04 wrz 2025

Nowy projekt ustawy o ochronie małoletnich przed dostępem do treści pornograficznych w internecie

1 września na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego opublikowano nowy projekt ustawy o ochronie małoletnich przed dostępem do treści pornograficznych w internecie.

27 sie 2025

Rada dostępności przyjęła rekomendacje Grupy ds. wdrażania Europejskiego Aktu o Dostępności

W ubiegłą środę Rada Dostępności przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej przyjęła pierwszą pulę rekomendacji Grupy ds. wdrażania Europejskiego Aktu o Dostępności (EAA).

14 sie 2025

Nowe regulacje, rosnące wymagania i innowacje technologiczne - TMT w Polsce wchodzi w intensywny okres zmian

W najnowszej, 9. edycji The Legal 500: TMT Comparative Guide, mec. Xawery Konarski omawia kluczowe wyzwania i szanse dla sektora technologii, mediów i telekomunikacji w Polsce.

16 lip 2025

Komisja Europejska publikuje wytyczne dotyczące ochrony małoletnich w internecie

14 lipca Komisja Europejska opublikowała nowe wytyczne dotyczące ochrony małoletnich na gruncie Digital Services Act.

02 lip 2025

Nowe obowiązki w zakresie AI ogólnego przeznaczenia

Początek sierpnia w tegorocznym kalendarzu oznacza wejście w życie nowych obowiązków w zakresie AI ogólnego przeznaczenia!

26 cze 2025

Zakaz reklam fast fashion we Francji

Francuski Senat 10 czerwca 2025 r. niemal jednogłośnie przyjął przełomową ustawę regulującą sektor ultra fast-fashion.

23 cze 2025

Polski Akt o Dostępności – co to znaczy zapewnić dostępność

Z dniem 28 czerwca wiele podmiotów, prowadzących działalność w Internecie, będzie musiało spełniać wymogi dostępności. Z kolei wyznaczone organy nadzorcze będą mogły nałożyć sankcje za niewdrożenie lub niestosowanie przepisów ustawy o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

17 cze 2025

Co, jeśli nie zdążysz wdrożyć Polskiego Aktu o Dostępności do 28 czerwca?

Już 28 czerwca 2025 r. wchodzi w życie Polski Akt o Dostępności (PAD), wdrażający unijną dyrektywę European Accessibility Act (EAA).

Nowe obowiązki dotyczą m. in. podmiotów oferujących lub świadczących na rzecz konsumentów następujące usługi:

11 cze 2025

Wytyczne PFRON: Jak zapewnić dostępność produktów i usług?

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych opublikował wytyczne dla podmiotów gospodarczych w zakresie zapewniania spełniania wymagań dostępności produktów i usług.

Przedstawiony dokument z wytycznymi jest kompilacją aktualnej wiedzy o tym, jak zapewnić dostępności produktów i usług.

Opracowane wytyczne mają na celu wspieranie zapewniania dostępności, są pomocne w zrozumieniu potrzeb użytkowników i opierają się na projektowaniu w duchu uniwersalnym, czyli na tworzeniu rozwiązań, które będą wygodne dla wszystkich odbiorców.

Stosowanie wytycznych jest dobrowolne, a podmioty gospodarcze indywidualnie decydują o wykorzystaniu wytycznych oraz o sposobie spełniania wymagań i wykonywania obowiązków określonych w Polskim Akcie o Dostępności (PAD), który zacznie obowiązywać od 28 czerwca 2025 r.

Dokument ma być aktualizowany wraz z rozwojem wiedzy i pojawianiem się nowych rozwiązań rynkowych.

Czy Twoja firma wie, jak stosować nowe przepisy? Zapoznaj się z wytycznymi dostępnymi na stronie PFRON.

Link do dokumentu.

Zapraszamy do lektury!

05 cze 2025

Status wdrożenia Digital Services Act w Polsce 

Polska nadal nie wdrożyła w pełni przepisów unijnego Aktu o usługach cyfrowych (Digital Services Act – DSA), mimo że termin minął w lutym 2024 roku. Komisja Europejska wszczęła wobec Polski formalne postępowanie za niewypełnienie obowiązków wynikających z DSA. Polska pozostaje jednym z ostatnich państw członkowskich, które nie przyjęły krajowych regulacji umożliwiających egzekwowanie nowych zasad.