Media elektroniczne

O specjalizacji

Media elektroniczne na stałe zagościły w naszym codziennym życiu. Big data, AI, IoT, machine learning, blockchain, czy gaming to nieodłączne elementy obiegu informacji we współczesnym świecie, wymagające innowacyjnego podejścia do obsługi prawnej.

Oferujemy specjalistyczne wsparcie portalom internetowym, producentom i deweloperom gier, przedsiębiorcom działającym w e-biznesie oraz innym podmiotom, zaangażowanym w świat mediów elektronicznych. Wspieramy także Klientów potrzebujących pomocy prawnej w zakresie mediów tradycyjnych. Nasza obsługa ma charakter krajowy oraz międzynarodowy.

Proponowane działania zawsze dostosowujemy do potrzeb Klienta. Nie działamy automatycznie – na analizę sprawy poświęcamy dokładnie tyle czasu, ile wymagają tego okoliczności. Równocześnie wyróżnia nas gotowość do opracowywania i wdrażania odważnych, niestandardowych strategii.

Wierzymy, że obsługa prawna Klientów działających w mediach elektronicznych, to coś więcej niż analiza przepisów i reprezentacja w sądzie. To także innowacyjne podejście, zrozumienie specyfiki działalności w mediach i gotowość do ciągłych zmian. 

Zapewniamy obsługę prawną na miarę potrzeb nowoczesnych i wymagających przedsiębiorców. 

Co robimy?
  • kompleksowo obsługujemy podmioty zajmujące się obiegiem informacji w Internecie, w tym w szczególności portale i serwisy internetowe oraz dostawców treści i usług cyfrowych,
  • obsługujemy podmioty z branż e-sportu i gamingu – zawodników, influencerów, streamerów, producentów i deweloperów gier, agencje gamingowe oraz organizatorów turniejów e-sportowych,
  • oferujemy profesjonalne wsparcie e-biznesu, w tym w szczególności sporządzamy niezbędną dokumentację oraz obsługujemy umowy dotyczące treści cyfrowych,
  • prowadzimy postępowania przed sądami oraz organami administracji publicznej z zakresu ochrony dóbr osobistych, prawa nowych technologii oraz praw własności intelektualnej.
Korzyści ze współpracy

Obsługa przedsiębiorstw działających w świecie mediów elektronicznych, to obsługa wieloaspektowa. Naszym Klientom zapewniamy pomoc z różnych obszarów prawa. Oferujemy wsparcie z zakresu m.in. własności intelektualnej, IT i nowych technologii, ochrony konsumenta, ochrony danych osobowych, czy zwalczania nieuczciwej konkurencji.

Istotną korzyścią jest możliwość skorzystania z pomocy nie tylko na obszarze naszego kraju. Jako jedna z nielicznych polskich kancelarii świadczymy obsługę prawną na poziomie ponadnarodowym. Dzięki działaniom w ramach tzw. shared services center, zapewniamy interdyscyplinarne, merytoryczne wsparcie działań Klientów w Polsce i 18 jurysdykcjach Europy Środkowo-Wschodniej (Rumunia, Mołdawia, Bułgaria, Litwa, Łotwa, Estonia, Serbia, Czarnogóra, Chorwacja, Słowenia, Czechy, Słowacja, Węgry, Bośnia i Hercegowina, Północna Macedonia, Albania, Kosowo, Malta).

Doskonale rozumiemy specyfikę działania w mediach elektronicznych. Sprawnie łączymy nasze know-how z różnych obszarów prawa, aby zapewnić Klientom najskuteczniejsze możliwe wsparcie.

Dlaczego warto?
  • odwaga we wdrażaniu nowatorskich rozwiązań prawnych,
  • doświadczenie w pracy z m.in. portalami internetowymi, branżą gamingową i e-sportu, influencerami, wydawcami tradycyjnymi (prasa, radio, telewizja) i szeroko rozumianą branżą e-commerce,
  • zrozumienie specyfiki mediów elektronicznych,
  • bogate doświadczenie procesowe,
  • praktyczne podejście i wysoka motywacja.

Doradcy

Powiązane artykuły

29 maj 2024

Koniec modelu „zero rating”! 

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) wydał zalecenia, które nakazują operatorom mobilnych zaprzestanie stosowania modelu „zero rating”. UKE skontrolował największych dostawców dostępu do Internetu, w tym czterech największych w Polsce operatorów komórkowych – i zalecił im zaprzestanie zawierania umów, które rozliczają usługi w modelu „zero rating”. Urząd nakazuje także modyfikację umów wcześniej zawartych z konsumentami.  

15 maj 2024

Europejski akt o wolności mediów (EMFA) – unijna broń w walce o pluralistyczne i niezależne media?

7 maja wszedł w życie nowy unijny akt prawny regulujący sektor usług medialnych. Mowa o Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/1083 z dnia 11 kwietnia 2024 r. w sprawie ustanowienia wspólnych ram dla usług medialnych na rynku wewnętrznym i zmiany dyrektywy 2010/13/UE[1] (dalej: „EMFA”). Podstawowym celem EMFA jest harmonizacja niektórych aspektów przepisów krajowych związanych z pluralizmem mediów i niezależnością redakcyjną.

17 kwi 2024

Publiczne udostępnianie w pokojach lub siłowniach hoteli – wyrok TSUE w trybie prejudycjalnym z 11.04.2024 r.

Czy udostępnienie w pokojach hotelowych (i w siłowniach) telewizorów z doprowadzonym retransmitowanym sygnałem z hotelowej sieci kablowej to publiczne udostępnianie?

27 mar 2024

Reklama także polityczna! Opublikowano Rozporządzenie ws. Przejrzystości i targetowania reklamy politycznej.  

Opublikowano Rozporządzenie w sprawie przejrzystości i targetowania reklamy politycznej. 

06 mar 2024

149 000 zł kary pieniężnej za brak wpisu do rejestru VOD

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pierwszy raz ukarała dostawcę audiowizualnej usługi medialnej na żądanie (VOD) za brak zgłoszenia o wpis do rejestru VOD.

22 lut 2024

TKP doradza MEGOGO przy uruchomieniu serwisu OTT w Polsce

Serdecznie gratulujemy MEGOGO uruchomienia serwisu OTT w Polsce! Cieszymy się, że zespół Media Communication & Entertainment kancelarii Traple Konarski Podrecki & Partners , na czele z Xawery Konarski i Arkadiusz Baran, mógł być częścią tego sukcesu.

13 gru 2023

Dwie inicjatywy Komisji Europejskiej dot. DSA

Akt o Usługach Cyfrowych zbliża się wielkimi krokami, dlatego również Komisja Europejska przyspiesza ze swoimi inicjatywami.

16 lis 2023

Rozporządzenie w sprawie reklam politycznych - osiągnięto wstępne porozumienie

Przedstawiciele PE i hiszpańskiej prezydencji w Radzie UE wypracowali wstępne porozumienie w sprawie harmonizacji i ujednolicenia przepisów dotyczących reklamy politycznej w UE. 

Reklama polityczna w dużej części przeniosła się do Internetu i krajowe przepisy regulujące ten rodzaj reklamy okazały się niewystarczające i nie zapobiegły nadużyciom. Nowe regulacje mają sprawić, że kampanie wyborcze i referendalne będą bardziej przejrzyste i trudniej będzie w nie ingerować.

18 paź 2023

Europejski Akt o Wolności Mediów coraz bliżej

W odpowiedzi na rosnące zagrożenie dla wolności mediów w UE, Parlament Europejski przyjął 3 października 2023 r. stanowisko w sprawie Europejskiego Aktu o Wolności Mediów (European Media Freedom Act – EMFA). Za EMFA opowiedziało się 448 europosłów, 102 było przeciw, a 75 wstrzymało się od głosu.

Europejski Akt o Wolności Mediów ma na celu wzmocnienie przejrzystości mediów w Unii Europejskiej, zapewnienie mediom niezależności i ochrony przed polityczną lub gospodarczą ingerencją. 

Co się zmieni?

11 paź 2023

Końcem września Komisja Europejska uruchomiła bazę danych DSA Transparency Database

Artykuł 17 Aktu o Usługach Cyfrowych nakłada na dostawców usług hostingowych obowiązek przedstawiania wszystkim zainteresowanym odbiorcom usługi jasnych i konkretnych uzasadnień podejmowanych działań stanowiących moderowanie treści. 

13 wrz 2023

Penalizacja patostreamingu – polski ustawodawca walczy z treściami szkodliwymi w Internecie

W Polsce podejmuje się starania, aby uregulować rynek influencer marketingu. Pierwszym poważnym krokiem było zaangażowanie się UOKiK w oznaczanie reklam przez influencerów. Aktualnie ustawodawca skupia się na zwalczaniu treści patoinfluencerów w Internecie (patostreaming).

02 sie 2023

Nowe stanowisko KRRiT w sprawie rozszczepiania sygnału programu w celu stosowania reklam w technologii DAI

25 lipca br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjęła stanowisko w sprawie interpretacji art. 44b ustawy o radiofonii i telewizji.